۱۳۹۳ آذر ۲۱, جمعه

خبرگزاري رويتر: مريم رجوي: هيچ چيزي به نام حقوق بشر در ايران وجود ندارد

خبرگزاري رويتر: مريم رجوي: هيچ چيزي به نام حقوق بشر در ايران وجود ندارد

جمعه, 21 آذر 1393 13:23
خبرگزاري رويتر: مريم رجوي: هيچ چيزي به نام حقوق بشر در ايران وجود ندارد

     از ايران افشاگر
      
روز  چهارشنبه 19 آذر1393، به مناسبت10دسامبر، روز جهاني حقوق بشر ، كنفرانسي  در مقر اصلي پارلمان اروپا در بروكسل، درباره نقض حقوق بشر درايران با حضور و سخنراني رئيس جمهور برگزيده مقاومت برگزار شد.
خبرگزاري رويتر- بروکسل، ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ – روز چهارشنبه مريم رجوي در يک کنفرانس بزرگ در مقر پارلمان اروپا در بروکسل در ۱۰ دسامبر به مناسبت روز جهانيحقوق بشر سخنراني كرد.
دهها عضو پارلمان اروپا از جمله اعضاي ارشد گروههاي سياسيازکشورهاي مختلف در کنفرانس سخنراني کردند.
سخنرانان در حالي که نقض آشکار حقوق بشر توسط رژيم ايران را محکوم کردند از اتحاديه اروپا و به طور خاص خانم فدريکا موگريني رئيس جديد سياستهاي خارجي اتحاديه اروپا مصرانه خواستند تا با فوريت و با اتخاذ گامهاي مشخص به بحران افزايش يابنده حقوق بشر در ايران رسيدگي کند.
فرماندار هوارد دين، کانديداي سابق رياست جمهوري آمريکا و رئيس سابق حزب دمکرات آمريکا به بروکسل سفر کرد تا در اين كنفرانس شرکت و سخنراني کند.
مريم رجوي جزئيات جنبه هاي مختلف وضعيت حقوق بشر در ايران که طي دوره روحاني رو به وخامت گذشته است را تشريح کرد و گفت: "هيچ چيزي به نام حقوق بشر در ايران وجود ندارد."
مريم رجوي گفت براي جلوگيرياز دستيابي رژيم ايران به بمب هسته اي، غرب نياز دارد قاطعيت نشان دهد. او کشورهاي غربي را به دليل دادن امتيازات ناموجه به آخوندها در گفتگوهاي هسته اي و به دليل سکوت در رابطه با سرکوب داخلي در ايران سرزنش کرد.
او گفت: "گفتگوهاي هسته اي با آخوندها در سال گذشته به موازات افزايش اعدامها در ايران ادامه يافت. براي اطمينان از موفقيت در گفتگوها، اروپا و آمريکا نه تنها در برابر تراژدي حقوق بشر در ايران ساکت ماندند بلکه امتيازات ناموجه به رژيم پيشنهاد دادند. عليرغم تمامي اينها، مذاکرات شکست خورد و جهان را در وحشت به دست آوردن بمب هسته اي توسط يک رژيم وحشي بنيادگرا باقي گذشت."
بنا به گفته رجوي، "اين رژيم هيچ ظرفيتي براي پذيرفتن يک معامله براي رهاکردن بمب هسته اي را ندارد. اين رژيم با يک بن بست مواجه است. ميخواهد به تحريمهاي بين المللي پايان دهد اما همزمان در وحشت از عواقب رها کردن ابزار بقاي خود به سر ميبرد ... آخوندها به دليل فشارهاي افزايش يابنده حاضر به مذاکره شدند. آنها امضاي قرار داد را به دليل امتيازات متوقف کردند. تنها راه رو به جلو فشار بيشتر و تحريمهاي بيشتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر