۱۳۹۳ آذر ۲۱, جمعه

ايران: چهار اعدام شامل يك زن در روز جهاني حقوق بشر

ايران: چهار اعدام شامل يك زن در روز جهاني حقوق بشر

از سايت مريم رجوي
21 آذر, 1393

مريم رجوي: هرگونه مراوده با رژيم ايران بايد منوط به بهبود وضعيت حقوق بشر شود و سران اين رژيم به خاطر جناياتشان در برابر عدالت قرارگيرند
ماشين شكنجه و كشتار رژيم ضد بشري آخوندي حتي در روز جهاني حقوق بشر نيز متوقف نشد و در روز 10دسامبر (19آذر)چهار زنداني در كرج و قزوين به دار آويخته شدند. يك زن و يك تبعه افغانستان در ميان اعدام شدگان بودند. به اين ترتيب صرفا در 17روز گذشته 55تن تن شامل سه زن اعدام شده اند.
در رويدادي ديگر در روز 18 آذرماه، عوامل سركوبگر رژيم به زندانيان بند 6 زندان گوهر دشت يورش برده و آنها را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند. دژخيمان به بهانه بازرسي بند، زندانيان را كه شمار آنها بالغ بر 1000نفر است، بدون پوشش گرم در هواي سرد به داخل هواخوري فرستادند. به دنبال اعتراض زندانيان، نيروهاي گارد ويژه زندان به‌رياست سردژخيمان باقري و سرگرد منصور صفري عموم زندانيان ر ا با باتون، لوله‌هاي پلاستيكي آب و شوكر برقي مورد ضرب و جرح قرار دادند و اموال آنان را تخريب يا سرقت كردند.
مريم رجوي،روز چهارشنبه در كنفرانسي به مناسبت روز جهاني حقوق بشر در مقر پارلمان اروپا گفت در ايران تحت حاكميت ملايان چيزي به‌نام حقوق بشر وجود ندارد... از زمان انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري دست كم هزار و دويست نفر اعدام شده‌اند. در ربع قرن گذشته، هيچ سالي به اندازه نخستين سال روي كار آمدن روحاني در ايران اعدام صورت نگرفته، اعضاي اپوزيسيون هدف كشتار و گروگانگيري قرار نگرفته‌ و هرگز زنان ايران در اين ابعاد هدف كارزارهاي جنايتكارانه علني واقع نشده‌اند.
رجوي عملكرد دولتهاي غربي كه حقوق بشر ايران را قرباني روابط خود با ديكتاتوري مذهبي يا مذاكرات اتمي كرده‌اند، تقبيح كرد و خواستار شد كه هرگونه مراوده با رژيم ايران منوط به بهبود وضعيت حقوق بشر شود و سران اين رژيم به خاطر جناياتشان در برابر عدالت قرارگيرند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
21 آذر 1393 (12دسامبر2014)
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر