کره شمالی، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را «میمون» توصیف کرد و واشینگتن را، مسئول قطع اینترنت در کره شمالی دانست.
این در حالی است که این روزها تنش میان آمریکا و کره شمالی بر سر حمله سایبری به شرکت فیلم سازی سونی در جریان است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کمیته دفاع ملی کره شمالی که نهاد حاکم در این کشور است و ریاست آن را کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر عهده دارد، اعلام کرد اوباما مسئول تصمیم شرکت سونی در اکران فیلم کمدی «ده اینترویو» (مصاحبه) است؛ فیلمی خیالی که از طرحی برای ترور رهبر کره شمالی سخن می گوید.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، سخنگوی کمیته دفاع ملی این کشور که نامش فاش نشده گفته است: «اوباما همواره همچون میمونی در جنگلی استوایی، بی پروایی می کند.»

به نظر می رسد این توصیف حاوی توهینی نژاد پرستانه باشد که پیش از این نیز پیونگ یانگ آن را به کار برده بود.

شرکت سونی پس از قرار گرفتن در معرض تهدیدهای هکرها، از اکران آن خودداری کرد. اما پس از آنکه پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، کره شمالی را مسئول حمله سایبری به این شرکت دانست و اوباما گفت که ایالات متحده، زیر بار فشارهای پیونگ یانگ نخواهد رفت، سونی با اکران محدود فیلم موافقت کرد.

اوباما، تهدید به نشان دادن عکس العمل علیه کره شمالی کرد اما از چگونگی این عکس العمل، سخنی به میان نیاورد.

در هفته گذشته، شرکت های اصلی ارائه کننده خدمات اینترنت در کره شمالی، شاهد چندین بار قطع خدمات بود. سه شنبه گذشته در یک نوبت اینترنت در کل کره شمالی، به مدت 9 ساعت قطع شد.

اما خبرگزاری چینی شینهوا گزارش داد که شبکه اینترنت و شبکه نسل سوم در کره شمالی، شامگاه شنبه نیز شاهد اختلال بود. کره شمالی، آمریکا را عامل این اختلال در شبکه اینترنت اعلام کرد.

سخنگوی کمیته دفاع ملی کره شمالی، هر گونه دست داشتن این کشور را در حمله سایبری به شرکت سونی رد کرد و از آمریکا خواست، دلیلی در این باره ارائه دهد.

او همچنین گفت که آمریکا در دست داشتن خود در قطع خدمات اینترنت از کره شمالی مردود است و این واشینگتن بود که اینترنت را از رسانه های اصلی ما قطع کرد.