۱۳۹۳ آذر ۲۷, پنجشنبه

كنفرانس عربي جنگ با تروريسم در اربيل منبع اصلي: تلويزيون العربيه الحدث

كنفرانس عربي جنگ با تروريسم در اربيل


منبع اصلي:   تلويزيون العربيه الحدث

مجري: كميته آماده‌سازي كنفرانس نيروهاي سني براي جنگ با تروريسم كه فردا در اربيل برگزار خواهد شد اعلام كرد كه پايه‌هاي صحبت اين كنفرانس روي بازگرداندن امنيت به استانهاي آسيب‌ديده و اعتمادسازي مجدد بين اين استانها و دولت و برگشت مهاجران به خانه‌هاي خود خواهد بود و پيش‌بيني مي‌شود كه اين كنفرانس برخي كميته‌ها را براي اجراي مفاد كنفرانس مشخص كند كه از جمله آنها تشكيل بسيج مردمي در هر استان كه هسته‌هاي اوليه گارد ملي باشند كه قرار است در آينده جاي سربازان موهوم را در مناطق آسيب‌ديده بگيرند.
1.    مجري از آقاي احمد الابيض مي‌پرسم كه اين كنفرانس به هر توصيه و نتيجه‌يي كه برسد آيا يك ذره از آن را هم مي‌تواند اجرا  كند؟
سئوال : احمد الابيض: سابقه اين كنفرانس را ببينيم اولا كه اين اولين كنفرانس با اين حجم است و مشكل هميشه اين بوده است كه بتوانيم اهالي مناطق غربي و رهبرانشان را زير يك چتر جمع كنيم كه دولت و ائتلاف جهاني بتواند مستقيماً با آن كار كند و از صحبتهاي فرقه‌اي دور باشد و به‌همين دليل به كنفرانس عربي جنگ با داعش نامگذاري شد كه خيلي مهم است همزمان صداهايي بلند شد كه به اين كنفرانس تهمت زدند كه برخي نفرات تحت پيگرد در آن شركت كرده‌اند كه من فكر نمي‌كنم اين‌طور باشد و پرس‌وجو كردم از برخي آماده‌كنندگان كنفرانس كه گفتند نه طارق هاشمي و نه كس ديگر و برعكس حضور رسمي نفراتي مثل معاون رئيس‌جمهور و معاون نخست‌وزير و سفير آمريكا و انگليس و نماينده اتحاديه اروپا و شايد نماينده‌اي از نخست‌وزير شركت خواهند داشت و مطمئناً يك چتر خوبي است كه جداي از منافع سياسي و درگيريهاي سياسي تشكيل شده است و حتي كميته‌هايي به‌نام كميته‌هاي امور رزمندگان در آن شركت خواهند كرد كه خيلي خوب است كه هسته‌هايي خواهد بود كه مردم مناطق اشغال شده به‌وسيله داعش را جمع خواهد كرد و اعتمادسازي بين آنها و دولت خواهد بود كه واضح است دولت هنوز از موضوع تسليح مستقيم عشايرترس دارد و اين چتر سياسي اگر درست برگزار شود آمريكا و ائتلاف اين وجود سياسي را تقويت خواهد كرد و در نتيجه وجود نظامي مطلوب بعدي را نيز تقويت خواهد كرد.

2.      مجري از  حكمت سليمان از وجهاي الانبار و رئيس قبلي كميته امنيتي استان درباره برگزاري كنفرانس مي پرسم
سؤال : آيا اين كنفرانس از طرفهاي دولتي هم حمايت شده است؟
سليمان: اين كنفرانس زير نظر معاون رئيس‌جمهور تشكيل شده است و بنابر‌اين از چهارچوب رسمي خارج نمي‌شود و از همه طرفهاي سياسي مثل اتحاد ملي و العراقيه و ائتلاف كردستاني دعوت شده است.... بحثهايي خاص استانهاي سني خواهد شد چرا كه تنها استانهايي هستند كه داعش در آن‌جا حضور دارد ...
سؤال : از طرفهاي خارجي چه عرب و چه اروپايي كسي قبول كرده است كه در كنفرانس شركت كند؟ سليمان : بله، سفارت آمريكا و سازمان ملل شركت مي‌كنند. كنفرانس تصميم گرفته است كه ازسفراي عرب در عراق دعوت به‌عمل نياورد چرا كه اين شبهه ايجاد نشود كه گويا اين كنفرانس وابستگي سياسي به كشور خاصي دارد...
سؤال : آيا اين كنفرانس براي اين است كه اتهام اين كه شما با بنيادگرايان همكاري مي‌كنيد را برطرف كند؟ سليمان : ما اين اتهام را قبول نمي‌كنيم و در رابطه با تروريسم ما فداكاريهاي زيادي داشتيم ...ما قبول نمي‌كنيم كه تحت شعارهاي انقلابي آشوب در كشور ايجاد شود. و ما هم درخواستهايي از دولت و از ائتلاف بين‌المللي مانند تسليح عشاير داريم».
ايران اسرار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر