یک منبع آگاه از داخل شهر موصل به العربیه خبر داد که نیروهای گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، اقدام به خاک سپاری مخفیانه حسن سعود عبد الله الجبوری ملقب به ابو طالوت حاکم این گرئوه در شهر موصل در روستای الزاویه کردند.

بنا بر این گزارش، این خاکسپاری، شامگاه جمعه ۲۶ دسامبر روی داد. روستای الزاویه که در جنوب موصل قرار دارد، زادگاه الجبوری است.

پیش از این منبع محلی در استان نینوا اعلام کرده بود که د‌ها تن از شبه نظامیان داعش، در حملات هوایی روز پنجشنبه جنگنده‌های ائتلاف بین الملل به این استان کشته شدند.

این منبع امنیتی افزود: «جنگنده‌های ائتلاف بین الملل شامگاه پنجشنبه به طور گسترده منطقه باغ‌ها، پایگاه لشکر پنجم به علاوه سه پایگاه دیگر را در شهر موصل، بمباران کردند.»

برخی گزارش‌ها هم حاکی از آن بود که احتمال دارد فرمانده داعش در موصل که حسن الجبوری نام در این حملات هوایی، کشته شده باشد.

سرلشکر واثق الحمدانی یکی از مسئولان در پلیس عراق گفته بود که حسن سعود الجبوری در روستای قیارا که در ۱۸ کیلومتری جنوب موصل قرار دارد، کشته شده است.

از سویی گزارش‌ها حاکی از آن است که احمد شهاب اللهیبی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان میدانی داعش در همین حمله هوایی کشته شده است.