۱۳۹۳ دی ۴, پنجشنبه

اطلاعيه-شمار پاسداران نيروي تروريستي قدس در عراق دست كم به 7000 تن مي رسد پنج شنبه, 04 دی 1393 11:38

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش.

افشا ميكند اطلاعيه-شمار پاسداران نيروي تروريستي قدس در عراق دست كم به 7000 تن مي رسد همره تعدادي عكي از همنشين بهار آزادي


Print
 
هدف آخوندها از اعزام پاسداران و تقويت شبه نظاميان نه جنگ با داعش بلكه
جبران ضربه كاري بركناري مالكي و تحكيم سلطه خلافت ولي فقيه بر عراق است

مقاومت ايران نسبت به حضور فزاينده پاسداران جنايتكار نيروي تروريستي قدس در عراق كه نقض آشكار قطعنامه هاي شوراي امنيت ملل متحد است، هشدار داده و تأكيد مي كند هدف آنها نه جنگ با داعش بلكه جبران ضربه سنگين ناشي از بركناري مالكي و تحكيم سلطه خلافت ولي فقيه بر عراق است. قتل عام و كوچاندن اجباري و سلب مالكيت و تجاوز به مردم عراق بويژه اهل سنت توسط پاسداران و شبه نظاميان وابسته به آن تحت عنوان مبارزه عليه داعش، صلح و امنيت در تمام منطقه را به خطر انداخته و به ماشين افراطي گري و تروريسم در تمامي منطقه سوخت مي رساند.
1-    بر اساس اطلاعات مقاومت از درون رژيم شمار پاسداران نيروي قدس در عراق هم اكنون به هفت هزار نفر مي رسد. بخش زيادي از آنها در استانهاي بغداد و ديالي و صلاح الدين و شهرهاي سامرا و كربلا و نجف و خانقين و سعديه و جلولا مستقر شده اند. شمار زيادي از فرماندهان و كارشناسان پاسداران شبه نظاميان تروريست را در مناطق مختلف عراق همراهي مي كنند. هواپيماهاي جنگي رژيم از اوايل آذرماه در عراق به پرواز در آمده و در حال حاضر در استانهاي ديالي و صلاح الدين مأموريتهاي جنگي انجام مي دهند.
2-    ابعاد اين مداخلات به حدي است كه پاسدار دهقان، وزير دفاع آخوندها، در روز 29 آذر اعلام كرد «در بعد سلاح و تجهيزات معمولاً دولتهايشان (عراق و سوريه) از ما خريد مي‌كنند و در بعد آموزش و مشاوره در خدمت ارتش و نيروهاي مقاومت سوريه و لبنان و عراق هستيم». وي افزود: حضور قاسم سليماني در عراق هم «از موضع مشاوره، راهنمايي و آموزش است. . . افرادي نيز كه در آن جا حضور يافته‌اند جهت مشاوره و آموزش هستند، تا به سازماندهي و آموزش كمك كنند و در زمينه طرحهاي عملياتي مشاوره دهند».
3-    رژيم آخوندي و نيروي قدس كه از 12 سال پيش قدم به قدم عراق را به اشغال پنهان خود در آورده و از طريق نخست وزير دست نشانده خود همه مقدرات اين كشور را در دست گرفته بود، پس از شروع قيام مردمي عليه مالكي در دي ماه 1391، دخالتهاي خود را براي سركوب اين قيام و تحكيم قدرت خود در عراق گسترش داد. 

4-    رژيم آخوندي طي 12سال گذشته از دي 1392 كه مالكي جنگ انبار را شروع كرد و مردم و عشاير منطقه شكست سختي را بر او تحميل كردند، رژيم احساس خطر كرد و حضور نيروي قدس در عراق ابعاد جديدي به خود گرفت. پاسدار محمد حجازی، معاون پشتيبانی ستاد کل نيروهای مسلح رژيم اعلام كرد رژيم آماده است تجهيزات و مشورت در اختيار عراق بگذارد (خبرگزاري حكومتي ايرنا- 15 دي 1392).
5-    در بهمن 1392 شماري از فرماندهان نيروي قدس كه در كشتار مردم سوريه شركت داشتند به عراق رفتند تا تجارب خود را به نيروهاي عراقي آموزش دهند. آنها از نزديك و به طور مستقيم تجاربشان در ايران و سوريه را به علي غيدان، فرمانده وقت نيروي زميني و فاضل برواري فرمانده لشكر طلايي (لشكر كثيف) عراق منتقل كردند.

اولين دستور آنها به مالكي راه اندازي نيرويي شبيه بسيج پاسداران بود. آنها مي گفتند ما در سوريه دفاع مدني را راه اندازي كرده ايم كه قادر به نجات حكومت اسد است. ارتش كلاسيك براي جنگ خارجي ساخته شده و در جنگ نامنظم و شهري كارآيي ندارد.
6-    در اين دوره نيروي قدس گروههاي تروريست شبه نظامي تحت فرمان خود مانند عصائب وكتائب و بدر را تقويت كرد و به استان انبار به ويژه مناطق رمادي و گرمه فرستاد. اولين وظيفه آنها روحيه دادن به نظاميان مالكي بود. از اواخر 1992 براي اين شبه نظاميان دوره هاي آموزشي 15 روزه در داخل ايران ترتيب داده شد، همان كاري كه از دو سال قبل رژيم در مورد مزدوران اعزامي به سوريه شروع كرده بود.
7-    نيروي قدس در اسفند 1392 برخي از مربيان حزب الشيطان را براي سازماندهي و آموزش شبه نظاميان از لبنان به عراق فرستاد و همزمان با ارسال انواع تجهيزات و تسليحات تلاش كرد آنها را به صورت يك نيروي قدرتمند سازمان دهد تا بتواند قدرت را در دست مالكي و عوامل رژيم ايران نگهدارد.
8-    از فروردين1393 شبه نظامياني كه در يگانهاي منظم سازماندهي و تجهيز شده و فرماندهان نيروي قدس آنها را همراهي مي كردند در مناطق درگيري با واگذار كردن خط مشخص دفاعي به كار گرفته شدند. منطقه گرمه تا زيدان و كمربندي بغداد از طارميه تا ابوغريب به شبه نظاميان عصائب الحق و منطقه فلوجه و كمربندي بغداد از جنوب فرودگاه تا يوسفيه به كتائب واگذار شد. نيروهاي بدر نيز در غرب فلوجه و رمادي مستقر شدند. يك لشگر شبه نظامي براي استقرار در كمربندي بغداد از طارميه تا مدائن در غرب بغداد سازمان داده شد. تجهيزات مورد نياز آنها به طور مشترك توسط مالكي و نيروي قدس تامين مي شد. تجهيزات ويژه و بمب و موشك از طريق هوائي با هماهنگي هادي عامري، وزير وقت راه وترابري عراق، به نجف و بغداد منتقل و از آنجا براي اين نيروها ارسال مي شد.
9-    در اين دوره فرماندهان نيروي قدس در ارتباط فعال و هماهنگي مستقيم با فرماندهان ارتش و پليس مالكي قرار گرفته و يك اتاق عمليات مشترك در انبار راه اندازي شد. پاسدار- سرتيپ ايرج مسجدي «مشاور عالي» قاسم سليماني و شمار ديگري از سركردگان نيروي قدس در عراق مستقر شدند. پاسدار «اسماعيل قاآني اكبرنژاد»، جانشين قاسم سليماني، نيز براي نظارت بر وضعيت به طور دوره يي به عراق سفر مي كرد.


10-    بعد از فروپاشي ارتش مالكي در روز 20 خرداد و خارج شدن نينوا و صلاح الدين از سلطه او، نيروي قدس به فاصله چند ساعت سيستم فرماندهي خود را به عراق اعزام نمود. در روزهاي اول بيش از دو هزار پاسدار زبده وارد عراق شدند كه مأموريت آنها در درجه اول كمربندي بغداد بود. بخش ديگري در ديالي مستقر شدند. همزمان افراد نيروي هوايي سپاه، براي جمع آوري اطلاعات و هدايت هواپيماهاي بدون سرنشين در ديالي و صلاح الدين و كردستان مستقر شدند. شمار پاسداران همچنان رو به افزايش است و اكنون به 7000 تن رسيده است.
11-    در اين مرحله سليماني، ابو مهدي مهندس، تروريست شناخته شده را به عنوان معاون عملياتي خود در عراق و فرمانده شبه نظاميان به كار گرفت و يك اتاق عمليات خاص براي هماهنگي شبه نظاميان در بغداد ايجاد كرد. مسئوليت نظامي و امنيتي ديالي به هادي عامري، وزير راه و ترابري دولت مالكي، محول شد. هر دو نفر جزو 32هزار حقوق بگير سپاه پاسداران در عراق هستند كه مقاومت ايران ليست آن را در سال 2006 فاش كرد.


12-    رژيم آخوندي براي جبران بركناري مالكي در مرداد ماه گذشته و بازگردان آب رفته به جوي بر ابعاد حضور نيروي قدس افزود و حضور قاسم سليماني به خصوص در مناطق عملياتي شبه نظاميان مانند آمرلي، جرف الصخر و سعديه و جلولا هر چه بيشتر شد و رسانه هاي فارسي و عربي رژيم براي روحيه دادن به مزدوران در هم شكسته حول حضور سليماني و پاسداران در عراق يك تبليغات پر سر و صدا به راه انداختند.
13-    در اين دوران سازمان دادن نيروهاي «بسيج مردمي» به طور عملي به عهده شبه نظاميان و نيروي قدس قرار گرفت. فالح فياض، مشاور امنيت ملي مالكي، در مصاحبه با تلويزيون حكومتي العراقيه در روز 22 دسامبر تصريح كرد كه تعدادي از «مشاوران ايراني» در نيروهاي «بسيج مردمي» هستند.
14-    هدف پاسداران و شبه نظاميان نه جنگ با داعش بلكه بهره برداري از شرايط موجود و تحكيم سلطه بر عراق است. به همين خاطر قتل عام، تجاوز و كوچ دادن جمعي و سلب مالكيت اهل تسنن كه از 1382 توسط اين نيروها جريان داشته در ماههاي اخير ابعاد بيسابقه يي به خود گرفته است. شيخ جعفر، مسؤل پارتي دموكرات كردستان در خانقين، در روز اول دسامبر در مصاحبه با سايت رسمي حزب گفت: «رفتار شبه نظاميان شيعه مانند داعش و حتي بدتر است، آنها در كشتن و سوزاندن و غارت كردن مهارت دارند و 90درصد سعديه را بهم ريخته و تمام اماكن را غارت كرده و سوزانده اند. . . هدف اين است كه حاكميت و نفوذ خود را افزايش دهند. . . . آنها پرچم عراق را كمتر استفاده مي كنند و يك پرچم كه آرم انقلاب اسلامي ايران روي آنست بر مي افرازند. . . آنها شروع به تصفية تمام سني ها كرده و هر كجا كه بتوانند مردم را مي‌كشند. . . اين نيروها تحت عنوان خنثي سازي مين و مواد انفجاري، خانه هاي مردم را منفجر مي كنند».


15-    تلويزيون الجزيره در يك گزارش تكاندهنده در روز 15 دسامبر از بمباران مناطق سني نشين و كوچ دادن اجباري اهل تسنن در عراق از جمله در ديالي، صلاح الدين به ويژه سامرا، مناطق مختلف بغداد و حومه آن مانند محموديه، عرب جبور، جرف الصخر، يوسفيه و لطيفيه، ابو غريب و تاجي توسط شبه نظاميان وابسته به نيروي قدس پرده برداشت. شمار كوچ داده شدگان در بغداد به يك ميليون نفر مي‌رسد. يكي از ساكنان جرف الصخر شهادت داد «شبه نظاميان خانه‌ها را به آتش مي‌كشند و جوانان را دستگير مي‌كنند و آنها را در جاهاي نامعلومي به قتل مي‌رسانند. . . هيچ خانواده سني در جرف الصخر باقي نمانده است. شبه نظاميان جوانان و پيرمردان را دستگير و خانواده‌ها را به‌زور كوچ مي‌دهند و آنها را به قتل مي‌رسانند. . . . ما شاهد شروع يك خلافت ايراني هستيم هم‌چنان‌كه داعش خلافتش را اعلام كرد».
16-    عفو بين الملل در روز 14اكتبر 2014 در گزارشي مبسوط تحت عنوان «مصونيت مطلق، حاكميت شبه نظاميان در عراق»، ضمن تأكيد بر وابستگي شبه نظاميان به رژيم ايران نوشت:
•    «قدرت رشديابنده شبه نظاميان شيعي به بدتر شدن كلي اوضاع امنيتي و ايجاد يك فضاي بي‌قانوني كمك كرده است.
•    شبه نظاميان شيعه به‌طور بيرحمانه يي شهروندان سني را بر مبناي فرقه با پوش مبارزه با تروريسم در تلاشي آشكار براي مجازات سنيها به‌خاطر ظهور داعش و جنايات فجيع آن، هدف قرار مي‌دهند.
•    شمار زيادي از اجساد شناخته نشده در سراسر عراق كشف شده كه دستانشان از پشت بسته و حامل جراحات ناشي از اصابت گلوله به قسمت سرشان مي‌باشند كه نشانگر سلسله‌يي از قتلها به شيوه اعدامهاي عمدي هستند.
•    اعضاي شبه نظامي كه تعداد آنها دهها هزار مي‌شود، يونيفرمهاي نظامي به تن مي‌كنند، اما در خارج از هرگونه چارچوب قانوني و بدون هرگونه نظارت رسمي، عمل مي‌كنند.

•    دولت عراق با اجازه به شبه نظامياني كه به‌طور روتين دست به چنين جنايتهاي وحشتناكي مي‌زنند در واقع مشمول ارتكاب به جنايات جنگي مي‌شود و سيكلي از خشونتهاي خطرناك را دامن زده كه درحال فروپاشاندن كشور است.
•    دولتهاي پيشين عراق چشم‌پوشي بيرحمانه يي را در مورد نقض اساسي حقوق‌بشر، به نمايش گذاشته بودند. دولت جديد بايد اكنون اين مسير را تغيير داده و مكانيزمهاي مؤثري را براي تحقيق در مورد بدرفتاري شبه نظاميان شيعي و نيروهاي عراق را به مورد اجرا گذاشته و افراد مسئول را مورد حسابرسي قرار دهد».
17-    فارين پاليسي در روز 18 سپتامبر 2014 در مقاله يي زير عنوان «شبه نظامیان شیعی عراق در حال تبدیل شدن به خطري به بزرگي داعش هستند» نوشت: «این گروهها که دارای ارتباطات عمیق ایدئولوژیکی و سازمانی با ایران هستند. . . به طور فعال در حال به استخدام در آوردن و جذب سربازان بالقوه از ارتش و پلیس عراق و آوردن جنگجویان به سازمانهای فرقه يي ایدئولوژیکی و ضدآمریکایی هستند. بسیاری از آنان فقط برای به عقب راندن جهادگرایان سنی استفاده نمی شوند بلکه در بسیاری موارد یک گارد پشتیبانی را تشکیل می دهند که برای کنترل مناطقی که بایستی تحت کنترل بغداد باشد استفاده می‌شود. . . اوائل ژوئن، شبه نظامیان شیعی همراه با نیروهای امنیتی حدود ۲۵۵ زندانی از جمله کودکان را اعدام کردند. . . رشد این شبه نظامیان طرفدار ایران نشاندهنده اهداف ایران برای تسلط شیعه در عراق است. این گروهها نه تنها از حمایت و تواناییهای سازماندهی ایران استفاده می كنند بلکه همگی با ساز ایدئولوژیکی تهران رژه می روند. آنها وفادار به ولی فقیه ایران آیت ا. . . خامنه ای و ایدئولوژی مطلقه ولایت فقیه هستند».
18-    نيويورك تايمز در روز 16سپتامبر نوشت: «يك شبه نظامي از عصائب الحق گفت ما وارد يك منطقه كه مي‌شويم هر كسي كه براي ما تهديد باشد او را مي‌كشيم. او مصر است كه فرماندهانش از طرف مقامات امنيتي عراق اختيار اينكار را گرفته‌اند. . . . . اين باند شبه نظامي زماني جلودار كشتن نيروهاي آمريكايي بود. .

. علا مكي، قانونگذار سني عراق، گفت: مالكي نخست‌وزير سابق اين شبه نظاميان را تشويق مي‌كرد تا كار كثيف بكنند از جمله سني‌ها را ترور كنند. حالا كه جامعه بين‌المللي از حذف شخص مالكي تشويق شده، اما همان سياست همچنان ادامه دارد. تاكنون هيچ تلاش رسمي در تحقيق عمومي‌ترين اتهامات اعدامهاي صحرايي سنيها توسط عصائب الحق صورت نگرفته است…».

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
4دي 1393(25دسامبر2014)
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر