۱۳۹۳ دی ۱, دوشنبه

نه داعش حامي سني ها است و نه تروريست هاي موسوم به شبه نظامي حاميان شيعيان

نه داعش حامي سني ها است و نه تروريست هاي موسوم به شبه نظامي حاميان شيعيان


دركردستان عراق و در اربيل نيروهاي سياسي و عشايري و اجتماعي سراسري گروههاي عراقي سني با شعار ”كنفرانس عربي براي مبارزه با تروريزم و بنيادگرايي “ كه از 27 آذر93  گردهم آمدند.
هدف اين كنفرانس متحد كردن مواضع نيروهاي سياسي سني در مبارزه با داعش بود. اين كنفرانس زير نظر اسامه النجيفي معاون رئيس جمهور عراق و وزيران و نمايندگان مجلس - نمايندگان نيروهاي سني كه در روند سياسي شركت دارند برگزار شد. در اين كنفرانس تعدادي از سفراي كشورهاي عربي وخارجي نيز شركت كردند. 
اسامه النجيفي در اين كنفرانس گفت : ما نياز واقعي به گسترش و پيشرفت دادن ائتلاف بين‌المللي و كسب حمايت آن در مسلح كردن و آموزش داوطلباني را داريم كه بعد از تصويب قانون گارد ملي آنها هسته‌هاي گارد ملي را تشكيل مي‌دهند. بايستي كه روشن باشد كه گارد ملي اجزاي اين جامعه درهر استاني از استانهاي عراق را نمايندگي مي‌كند و اين نيرو و يا ارتش فرقه و يا قوم و دين مشخصي نيست.
در پايان اين كنفرانس اعضاي شركت‌كننده در نشست سراسري گروههاي سني عراقي در پايان نشست خود بيانيه اي صادر كردند. .در بيانيه پاياني نشست آمده است:
نه داعش حامي اهل تسنن است و نه شبه‌نظاميان حاميان شيعيان و عراقي‌ها. (پس) بايد براي از بين بردن خطر آنها (داعش و تروريست هاي وابسته به رژيم ملايان) با يكديگر متحد شوند. ما بر وحدت عشاير كشور براي رويارويي با اقدامات تروريستي و تشويق نيروهاي عشاير براي پيوستن به ارتش و نيروهاي گارد ملي تأكيد كرده و از دولت عراق مي‌خواهيم تا روند مسلح كردن آنها را تسريع ببخشد. ...وظيفه آزادسازي شهرها و مناطق اشغال شده عراق برعهده ساكنان آن استانها و با كمك نيروهاي امنيتي است و بي‌توجهي به اين مسأله مي‌تواند اوضاع را در اين استانها بيش از پيش پيچيده كند. ... دولت عراق بايد به برنامه‌هاي خود در زمينه تحقق آشتي ملي واقعي و اجراي قوانين مربوط به عفو عمومي و برابري و تشكيل گارد ملي و پايان‌دادن به تمام اقدامات مسلحانه و جنايتكارانه عمل كند و در ساختار ارتش نيز بايد بازنگري شود تا شايسته‌سالاري به آن بازگردد. ....
پيشتر رافع العيساوي، از وزراي پيشين دولت عراق و از رهبران جناح سني اين كشور از تشكيل سه كميته براي پيگيري اجراي مصوبات اين نشست خبر داده بود. فعاليت نشست سراسري گروههاي سني عراق از روز پنجشنبه با حضور اسامه النجيفي، معاون رئيس‌جمهور عراق و تعدادي از شخصيتهاي بين‌المللي و عراقي از جمله سفراي آمريكا، انگليس و فرانسه در عراق در اربيل آغاز شد. ....»ايران اسرار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر