۱۳۹۳ آذر ۲۷, پنجشنبه

اطلاعيه - جلوگيري از اننقال بيماران ليبرتي به بيمارستان و تأخير عمدي در انتقال بيماران اورژانس

اطلاعيه - جلوگيري از اننقال بيماران ليبرتي به بيمارستان و تأخير عمدي در انتقال بيماران اورژانس

اطلاعيه - جلوگيري از اننقال بيماران ليبرتي به بيمارستان و تأخير عمدي در انتقال بيماران اورژانس

پنج شنبه, 27 آذر 1393 12:13

      
  ايران افشاگو 

  
محاصره ظالمانه پزشكي ليبرتي و كارشكني در دستيابي ساكنان به خدمات پزشكي ادامه دارد.
در روز  24 آذر 1393 در حاليكه تمامي هماهنگيها براي انتقال پنج بيمار به بيمارستان صورت گرفته بود، در آخرين لحظات ماموران عراقي بدون هيچ دليلي مانع خروج آنها از شدند و قرارهاي پزشكي همه آنها سوخت.
در همين روز بنا به تشخيص پزشك عراقي كمپ يكي از ساكنان زن بخاطر آپانديسيت بايد سريعا به بيمارستان منتقل ميشد، اما نيروهاي استخبارات به دستور سرگرد احمد خضير، به بهانه تعويض مترجم 4 ساعت بيمار را كه بشدت درد ميكشيد، به طور عمدي معطل كردند و او را مجبور كردند كه سه بار مترجم خود را عوض كند.
در روز 25 آذر نيز به دستور احمد خضير سه بيمار مجبور شدند بدون مترجم به بيمارستان بروند و 2 بيمار ديگر را مجبور كردند سه بار مترجم خود را عوض كنند كه باعث شد آمبولانس بيماران دو ساعت ديرتر كمپ را ترك كند و در نتيجه آنها بيشتر قرارهاي خود را از دست دادند. پزشك يكي از بيماران بيمارستان را ترك كرده بود. در يك مورد ديگر بدليل نبودن مترجم و عدم تفهيم و تفاهم بجاي اينكه عكسبرداري از پاي بيمار تجويز شود، گچ گرفتن پا تجويز شده بود.. بيمار ديگر نيز قراري را كه مدتها در انتظار آن بود از دست داد و به يك هفته بعد موكول شد.
مقاومت ايران عموم مراجع بين المللي مدافع حقوق بشر، حقوق پناهندگان، سازمان بهداشت جهاني و ديگر ارگانهاي ذيربط ملل متحد را به يك كارزار جهاني براي پايان دادن به اين محاصره ضد انساني كه تا كنون 22 قرباني بر جاي گذاشته فرا مي خواند و با توجه به تعهدات دولت آمريكا و ملل متحد در قبال امنيت و سلامت ساكنان ليبرتي، خواهان مداخله فوري براي پايان دادن به اين محاصره و دسترسي آزاد ساكنان به خدمات درماني است.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
26 آذر ماه 93 ( 17 دسامبر 2014 )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر