۱۳۹۷ مرداد ۲۰, شنبه

رژیم تهران متهم به تروریسم حکومتی - روزنامه لا لیبر بلژیک:

رژیم تهران متهم به تروریسم حکومتی  - روزنامه لا لیبر بلژیک:

روزنامه لالیبر بلژیک - حمله خنثی‌شده تروریستی توسط مقامات بلژیکی
روزنامه لالیبر بلژیک – ۹ اوت ۲۰۱۸ در گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی بروکسل درباره«حمله خنثی‌شده تروریستی توسط مقامات بلژیکی» با نقل اظهارات ویلیام بوردون وکیل برجسته فرانسوی در این کنفرانس می‌نویسد: او شورای ملی مقاومت ایران، ائتلاف مخالفان رژیم ایران را نمایندگی می‌کند که هدف یک حمله نافرجام علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس بوده و در آن چندین شخصیت سیاسی نیز حضور داشتند.

اسدالله اسدی دبیر سوم در سفارت رژیم ایران در وین و عضو وزارت اطلاعات

دو مظنون در بلژیک دستگیر شدند، در حالی که با خود مواد منفجره حمل می‌کردند. نفر سوم نیز در فرانسه دستگیر و هفته پیش به مقامات قضایی بلژیک تحویل داده شد. مظنون چهارم که در آلمان دستگیر شده است مسئولیت رژیم ایران را برملا می‌کند. او که یک دیپلمات با رتبه دبیر سوم در سفارت (رژیم) ایران در وین و عضو وزارت اطلاعات (این رژیم) است، بنا بر اظهارات مقامات قضایی، فرماندهی حمله نافرجام پاریس را برعهده داشته است.

توطئه تروریستی  در سطحی بسیار بالا تصمیم‌گیری شده است

وکیل شورای ملی مقاومت می‌گوید: «تمرکز شدیدی از شواهد وجود دارد که ما را به این باور سوق می‌دهد که این حمله در سطحی بسیار بالا تصمیم‌گیری شده است، حتی در بالاترین سطح حکومت ایران». از نظر او « طراحی فنی» این حمله هر گونه ظن کار آماتوری را منتفی می‌کند.

فراخوان به بسته شدن سفارتخانه‌های رژیم ایران در اروپا

روزنامه لالیبر بلژیک ضمن اشاره به این‌که شخصیت‌ها و پارلمانترهایی که از کشورهای اروپایی و آمریکا و عربی در این رابطه اقدام به ثبت شکایت کرده‌اند، می‌افزاید: شورای ملی مقاومت فراخوان به بسته شدن سفارتخانه‌های (رژیم) ایران در اروپا داده است که آنها را به‌عنوان «مراکز جاسوسی» و «خانه‌های آماده‌سازی تروریستی» ارزیابی می‌کند؛ (این شورا هم‌چنین) «تروریسم حکومتی» (این رژیم) را که به گفته محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت، در بیش از ۴۰۰حمله تروریستی در خارج از مرزهای (ایران) دست داشته است محکوم می‌کند.

فرانس انفو – رادیو سراسری خبری فرانسه – ۸اوت ۲۰۱۸:

رژیم ایران پشت توطئه تروریستی علیه مقاومت ایران در پاریس

سوءقصدی علیه (گردهمایی) شورای ملی مقاومت ایران در فرانسه در ماه ژوئن خنثی شده بود. دادستانی فدرال بلژیک این‌را در اوایل ژوئیه اعلام کرد و امروز چندین شرکت‌ کننده از جمله اینگرید بتانکور به‌عنوان شاکیان خصوصی این پرونده وارد شدند. وکیل آنها اعتقاد دارد که (رژیم) ایران پشت آن قرار دارد. خبرنگار ما در بروکسل توضیح می‌دهد:

دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

این سوءقصد توسط مقامهای بلژیکی خنثی شد؛ یک زوج ایرانی‌الاصل در بروکسل ۳۰ژوئن گذشته دستگیر شد، در خودروی آنها حدود ۵۰۰گرم مواد منفجره و یک چاشنی وجود داشت. این زوج با فردی در ارتباط بود که در آلمان دستگیر شد: اسدالله اسدی یک دیپلمات (رژیم) ایران در سفارت آن در اتریش. وکیل ویلیام بوردون وکیل شاکیان خصوصی می‌گوید، قویاً این امر را «تروریسم حکومتی» تلقی می‌کند.

ویلیام بوردون - توطئه تروریستی علیه مقاومت ایران را تروریسم دولتی تلقی می‌کند

ویلیام بوردون: حضور کاملاًً استثنایی فردی که امروزه در آلمان تحت بازداشت است و نفر شماره ۳(سفارت) (رژیم) ایران در وین بوده و اسناد زیادی نشان می‌دهند که او مسئولیت مهمی در سرویس‌های مخفی (رژیم) ایران در خارج داشته و هم‌چنان دارد. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که او به تنهایی و در گوشه دفترش در سفارت عمل کرده باشد.

مطالب مرتبط: 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر