۱۳۹۷ مرداد ۱۲, جمعه

شعار مرگ بر خامنه‌ای در تظاهرات تهران / گزارشی از العربیه

شعار مرگ بر خامنه‌ای در تظاهرات تهران / گزارشی از العربیه

تظاهرات اصفهان - منطقه شاپور جدید
تظاهرات اصفهان - منطقه شاپور جدید
تظاهرات مردم علیه رژیم ایران به تهران نیز کشیده شد. در تظاهرات روز پنجشنبه ۱۱مرداد مردم علیه علی خامنه‌ای شعار «مرگ بر خامنه ای» و « آخوند باید گم بشه» سر دادند.
این شروع گزارشی است که العربیه ۱۲مرداد۹۷ در ارتباط با گوشه‌ای از تظاهرات مردم به جان آمده ایران منتشر کرده است.
تجمع مردم در میدان ولی عصر در مرکز تهران شروع شد. آنها شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دادند و بر اساس فیلم‌هایی که از صحنه به سایتهای اجتماعی مخابره شده است رژیم ایران دست به سرکوب تظاهرات‌زده است.

درگیری تظاهر کنندگان با نیروهای امنیتی

نیروهای امنیتی رژیم در تقاطع ولی عصر به تظاهر کنندگانی که به سوی میدان امام حسین حرکت می‌کردند و سطل‌های زباله را برای جلوگیری از حرکت نیروهای امنیتی و پلیس آتش می زدند تهاجم کردند
در منطقه گوهردشت کرج در جنوب غرب تهران تظاهر کنندگان خودروهای پلیس را به آتش کشیدند. آنها شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دادند و پلیس نیز با شلیک گاز اشک‌آور با آنها برخورد کرد.
در اراک جنوب تهران نیز صدها تن از شهروندان در مرکز شهر تجمع کردند و در اشاره به چپاول اموال مردم توسط خامنه‌ای و باند حاکم شعار دادند «مردم گدایی می‌کنه رهبر خدایی می‌کنه».
در نجف آباد واقع در استان اصفهان تظاهر کنندگان در شعارهایشان به رژیم گفتند «سوریه را رها کن، فکری بحال ما کن ».
شهرهای شورشی یکی بعد از دیگری به یکدیگر می‌پیوندند. فریاد مردم تشنه آزادی رساتر می‌شود و قیام لحظه به لحظه در حال گسترش است. هیچ نیرویی قدرتمندتر از جوانان همبسته و متحد نیست.

تظاهرات در جنوب ایران

در اهواز تظاهر کنندگان در خیابان نادری راهپیمایی کردند و شعار دادند « دشمن ما همین‌جاست دروغ میگن آمریکاست » آنها خواهان عدم دخالت رژیم در امور کشورهای عرب، حل مشکلات مردم و پایان دادن به سرکوب و تبعیض شدند.
در شهر شیراز، مرکز استان فارس نیز تظاهر کنندگان در خیابان داریوش شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و« مرگ بر آخوندها» سر دادند.
نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگان تهاجم کردند و در جنگ و گریز جوانان عناصر امنیتی علیه آنها از گازهای اشک‌آور استفاده کردند.
روز پنجشنبه ۱۱مرداد ۹۷تظاهرات علیه رژیم ایران در مناطق مختلف ایران به سومین روز خود رسید. مردم برخی شهرهای ایران با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند و خودروهای آنها را به آتش کشیدند. آنها در اعتراض به حمایت رژیم از شبه‌‌نظامیان بنیاد گرا و گروه‌های تروریستی شعار دادند سوریه را رها کن فکری بحال ما کن. تظاهر کنندگان با شعارهایی از قبیل «مرگ بر خامنه‌ای» و« مرگ بر آخوندها» خواهان سرنگونی رژیم شدند.

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر