۱۳۹۷ مرداد ۲۹, دوشنبه

شرکت فرانسوی توتال به‌صورت رسمی ایران را ترک کرد

شرکت فرانسوی توتال به‌صورت رسمی ایران را ترک کرد

پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال
پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال
وزیر نفت دولت آخوند روحانی اعلام کرد: توتال به‌صورت رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱پارس جنوبی را ترک کرده است و بیش از ۲ماه است که اعلام کرده از قرارداد خارج می‌شود.
بیژن زنگنه بدون نام بردن از جایگزین شرکت توتال گفت: در حال حاضر فرآیند جایگزینی شرکت دیگر در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

توتال قادر به ادامه پروژه پارس جنوبی نیست

پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت فرانسوی توتال در جمع سهامداران این شرکت احتمال باقی ماندن در پروژه فاز۱۱پارس جنوبی را بسیار ضعیف ارزیابی کرد.
اگر از تحریم‌های آمریکا معاف نشویم، نمی‌توانیم این پروژه را ادامه دهیم. احتمال چنین معافیتی هم بسیار پایین است.
خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: شرکت توتال حدود ۱۰میلیارد دلار دارایی در آمریکا دارد و ۹۰درصد عملیاتهای بانکی این شرکت از طریق بانکهای آمریکایی انجام می‌شود؛ این مسأله باعث شده که توتال در برابر تحریم و جریمه‌های آمریکا آسیب پذیر باشد.

ماکرون: نمی‌توانم به توتال بگویم از بازار آمریکا بیرون بیاید

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در یک موضعگیری جدید پذیرش ریسک تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران را به عهده شرکتهای فرانسوی دانست.
وی روز ۴خرداد ۹۷ در یک اجلاس اقتصادی در سن پترزبورگ درباره تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران گفت تصمیم‌گیری درباره ادامه فعالیت در ایران و ارزیابی ریسک‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا برعهده خود شرکتهای فرانسوی است. من نمی‌توانم از توتال بخواهم از بازار آمریکا بیرون بیاید.
توتال گفته است بدون معافیت از تحریم‌‌ها نمی‌تواند به کار در ایران ادامه دهد.

غول‌های نفتی از ترس تحریم‌ها از ایران فرار می‌کنند

اویل پرایس ۱۲خرداد۹۷
تهدید تحریم‌های ایالات‌متحده، لوک اویل، شرکت نفت روسیه را بر آن داشت تا طرح‌های خود را برای توسعه پروژه‌هایش در ایران به‌حالت تعلیق درآورد، همزمان نیز شرکت هندی که دارای بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت جهان است، قصد دارد خرید نفت از ایران را متوقف کند.
هر دوی این تحولات نشان می‌دهد دولتهای روسیه، فرانسه و هند در زمینه معامله با رژیم ایران با دشواریهایی روبه‌رو هستند.
این در حالی‌ است که آنان وعده داده بودند با وجود تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌یی و اعمال مجدد تحریم‌ها، روابط تجاری خود با تهران را حفظ خواهند کرد.
یک مقام لوک اویل در یک کنفرانس در ۳۰ماه مه به سرمایه‌گذاران گفت: "با توجه به وقایع اخیر، خیلی زود است که بگوییم طرح‌های ما درباره ایران چه خواهد بود. در حال حاضر، ما همه چیز را به‌حالت تعلیق در می‌آوریم."...
اما مسیرهایی که آنها در تلاش هستند تا برای کسب و کارشان باز کنند به اندازه کافی امن نیستند چرا که ممکن است بر اثر تحریمهای آمریکا با جرایم میلیارد دلاری روبه‌رو شوند.

 

بیرون کشیدن صدها شرکت اروپایی از ایران

نیویورک‌تایمز طی گزارشی توسط خبرنگارش در تهران می‌نویسد: «بعد از توافق اتمی.. صدها شرکت اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی به بازار عمدتاً استفاده‌ نشده ایران هجوم بردند و توسط ایالات متحده و سایر امضاء کنندگان (برجام) به آنها تضمین داده شد که سرمایه‌گذاریهایشان دست کم برای مدت یک دهه امن خواهد بود. اما بعد از آن‌که ترامپ ایالات متحده را از این توافق خارج کرد، شرکتها پیام کاملاًً متفاوتی را دریافت کردند: «آنها ۱۸۰روز فرصت دارند که ایران را ترک کنند و در غیراین صورت، از بازار ایالات متحده منع شده و با جریمه‌های چندین میلیارد دلاری و دستگیری مدیرانشان به‌خاطر بی‌توجهی به تحریم‌های آمریکا مواجه خواهند شد»
نیویورک‌تایمز۶خرداد ۹۷می‌افزاید: «... دو شرکت عمده نفتی، توتال فرانسه و انی ایتالیا پروژه‌های توسعه (در ایران) را ترک می‌کنند. شرکتهای کشتیرانی دانمارکی تورم و مرسک، دیگر به بنادر ایران نخواهند رفت. شرکت فولادسازی دانیلی ایتالیا که یک سال پیش یک کارخانه بزرگ را در نزدیکی تهران گشود، باید سهام خود را بفروشد و بیرون بکشد. همچنین «پراکتر اند گمبل» شرکت عظیم کالاهای مصرفی آمریکا... به‌گفته کارمندانش، در حال برکناری همه پرسنل محلی است و به‌سمت خروجی می‌رود».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر