۱۳۹۷ مرداد ۲۲, دوشنبه

رژیم ایران باید اعمال خشونت علیه تظاهر کنندگان را فوراً پایان دهد - اطلاعیه مطبوعاتی مارتین پاتسلت:

  رژیم ایران باید اعمال خشونت علیه تظاهر کنندگان را فوراً پایان دهد - اطلاعیه مطبوعاتی مارتین پاتسلت:

مارتین پاتسلت
مارتین پاتسلت
مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب دموکرات‌مسیحی و گزارشگر امور ایران در کمیسیون حقوق‌بشر مجلس فدرال با صدور یک اطلاعیه مطبوعاتی درباره دستگیری تظاهر کنندگان اعلام کرد: رژیم ایران باید اعمال خشونت علیه تظاهر کنندگان را فوراً پایان دهد.
در این اطلاعیه آمده است: سران رژیم ایران به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند. آنها مردم ایران را به‌دلیل اهداف و خودکامگی خود عمیق‌تر و عمیق‌تر در فقر و بدبختی فرو می‌برند. این رژیم از خشونت و شکنجه استفاده می‌کند تا فریادهای مردم برعلیه گرسنگی را خفه کند. با گذشت زمان پیوسته روشن‌تر می‌شود که این رژیم اقتصاد را به نابودی کشانده و دیگر نباید مورد حمایت قرار بگیرد.

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان می‌افزاید: اعمال خشونت از سوی رژیم علیه تظاهر کنندگان باید محکوم شود و به فوریت خاتمه یابد،کلیه نفراتی که به‌دلیل شرکت در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند باید بلادرنگ آزاد شوند و مورد گزارش شده‌ی قتل یکی از تظاهر کنندگان و همچنین موارد دستگیری بسیاری از اعتراض کنندگان، باید توسط مجامع مستقل و بی‌طرف مورد تحقیق قرار بگیرند.
وی با تأکید بر حق آزادی بیان، حق آزادی تجمعات و حق آزادی تشکلها طبق موازین و میثاقهای سازمان ملل، خواستار بازدید گزارشگر ویژه ملل‌متحد از ایران و تضمین این حقوق شده و می‌افزاید:
جامعه بین‌المللی، به‌خصوص سازمان ملل و اتحادیه اروپا، باید بیشترین توجه خود را به نقض حقوق‌بشر در ایران معطوف کند.
این نماینده مجلس آلمان هم‌چنین خواهان راه‌اندازی پرونده جزایی بین‌المللی علیه رژیم در رابطه با نقض حقوق‌بشر شده است.

سخنرانی مارتین پاتسلت، نماینده پارلمان آلمان در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر ۹۷

سلام می‌کنم به همه شما و همه دوستان و بستگان‌تان در ایران، افراد شجاعی که به خیابان می‌روند و با شجاعت می‌گویند که تمام کنید. من شجاعت آنها را که به‌صورت علنی ظاهر می‌شوند، تحسین می‌کنم.
زمان دیکتاتوری در ایران به پایان رسیده است و به‌طور واقعی یک آلترناتیو دموکراتیک وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت ایران است. ۳۸سال این شورا تمامی چالشها را تقبل کرده و با همه مشکلات مبارزه کرده است. این شورا اثبات کرده است که در برابر رژیم می‌تواند مقاومت کند، او به‌خوبی سازماندهی شده و در موقعیتی هست که می‌تواند ناراضیان و دوستداران آزادی که سازماندهی نشده‌اند را گردهم بیاورد.
برنامه ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی به ما در تمام جهان یک برنامه شفاف را نشان می‌دهد که در کشورهای دموکراتیک با موفقیت نمایندگی می‌شود و این یک واقعیت را به ما نشان می‌دهد، که این مقاومت یک رهبر باهوش و صادق و قهرمان دارد که از هدف‌اش، یعنی جنگیدن برای آزادی مردم، منحرف نمی‌شود.
ما همه می‌خواهیم که مردم ایران را تنها نگذاریم ما می‌خواهیم متحد واقعی این جنبش باشیم.

پاریس: کنفرانس در حمایت از قیام ایران با حضور قانونگذاران و شخصیت‌های سیاسی از ۱۱کشور اروپایی - ۲۰بهمن۹۶

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان و عضو کمیسیون حقوق‌بشر که در میان دهها سخنران این جلسه بود نیز گفت: «ما اروپایی‌ها به‌لحاظ اخلاقی موظف هستیم در کنار جوانان معترض ایران بایستیم که با شعارهای «نه به خامنه‌ای» «نه به روحانی» خود به‌روشنی و وضوح نشان دادند خواستار تغییر رژیم و دستیابی به آزادی و دموکراسی هستند. این ایده که افق سیاسی ایران با رقابت بین «مدره‌ها» و «سخت سران» تعریف می‌شود اثبات شد که یک افسانه است. اروپا باید با صدای بلند در دفاع از معترضان بازداشتی سخن بگوید و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آنها بشود. سکوت در مقابل ترور افسارگسیخته تهران در برخورد با تظاهر کنندگان کاملاًً غیرقابل قبول است. ما باید از رژیم ایران در این زمینه حسابرسی کنیم.ما باید خطارکاریها و برخوردهای غیرانسانی رژیم ایران را افشا کنیم.(جزئیات بیشتر)

کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در برلین - ۱۹مهر۹۶

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب حاکم دموکرات مسیحی در سخنانش با یادآوری جلسات آتی سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق‌بشر، خواستار توجه به وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه قتل‌عام ۶۷ شد.
وی سپس با اشاره به ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی که در سال ۶۷ توسط جلادان ولایت فقیه قتل‌عام شدند گفت:
همه آنها تنها به این دلیل که فقط عضو گروهی از انسانها بودند که می‌خواستند یک ایران نو بنا کنند؛ و یا این‌که فقط از این گروه حمایت می‌کردند، جانشان را از دست دادند.
مارتین پاتسلت با یادآوری محاکمه جنایتکاران در جریان جنگ جهانی دوم که تا سالهای اخیر هم ادامه داشته است خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام ۶۷ شد.(جزئیات بیشتر)

مطالب بیشتر:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر