۱۳۹۷ مرداد ۱۱, پنجشنبه

مانع جدید بانک فدرال آلمان بر سر راه انتقال پول نقد به ایران

مانع جدید بانک فدرال آلمان بر سر راه انتقال پول نقد به ایران

درخواست ایران به انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد باعث تغییر در مقررات عمومی بانک فدرال آلمان شده است. جمهوری اسلامی می‌گوید این پول را برای تأمین ارز مسافرتی شهروندانش نیاز دارد.
جمهوری اسلامی درخواست کرده ۳۰۰ میلیون یورو نقد با هواپیما از آلمان به ایران منتقل کند جمهوری اسلامی درخواست کرده ۳۰۰ میلیون یورو نقد با هواپیما از آلمان به ایران منتقل کند
در پی اقدام ایران به انتقال ۳۰۰ میلیون دلار به شکل نقد از بانک فدرال آلمان به این کشور، این نهاد مقررات عمومی خود را تغییر داد. بر اساس مقررات جدید، بانک فدرال آلمان موظف است در معاملات نقدی از طرف دیگر معامله برای به دست آوردن اطمینان در ارتباط با اهداف او درخواست اطلاعات کند.
روزنامه "بیلد" آلمان اولین رسانه‌ای بود که خبر این تغییرات را منتشر کرد. این روزنامه تغییرات در مقررات عمومی بانک فدرال آلمان (بانک مرکزی) را به اقدام ایران برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان به ایران تعبیر کرده است.
به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید
در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه اول ماه اوت (۱۰ مرداد) در همین ارتباط بر روی سایت بانک فدرال آلمان منتشر شد، هدف از این تغییرات جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام شده است.
مقررات جدید همچنین به بانک فدرال آلمان اجازه می‌دهد در صورت تردید درباره اهداف معامله، از انجام آن صرف‌نظر کند. این تغییرات از روز ۲۵ ماه اوت (۳ شهریور) اجرا خواهد شد.
خبر اقدام ایران برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از آلمان به این کشور روز ۹ ژوئیه (۱۸ تیر) در روزنامه "بیلد" و به نقل از محافل دولتی آلمان منتشر شده بود.
ایران خواستار برداشت این پول از حساب‌های دولتی خود در بانک "تجارتی ایران و اروپا" در شهر هامبورگ آلمان است. از قرار معلوم دولت ایران به دلیل تحریم‌های مالی یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی، خواستار برداشت این مبلغ و انتقال آن به صورت نقد و با هواپیما به داخل کشور است.
دولت ایران گفته است که این مبلغ را برای تأمین ارز سفرهای خارجی شهروندان ایرانی نیاز دارد که به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنند.
در پی اعلام تغییر مقررات عمومی بانک فدرال آلمان، بخش فارسی دویچه وله در تماس با این بانک مرکزی آلمان پرسش‌هایی را در رابطه با این تغییرات و درخواست انتقال ۳۰۰ میلیون دلاری ایران مطرح کرده است.
بانک فدرال آلمان در پاسخ تنها گفته است که این بانک به طور اصولی تغییرات مقررات عمومی خود را تفسیر نمی‌کند.

در همین زمینه:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر