۱۳۹۷ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

«قاسم عبدالله علی الاحمد» مشهور به «قاسم المومن» فرمانده گروه بحرینی «گردان‌های الاشتر» که مقیم ایران است توسط آمریکادر فهرست تروریسم قرار گرفت

«قاسم عبدالله علی الاحمد» مشهور به «قاسم المومن» فرمانده گروه بحرینی «گردان‌های الاشتر» که مقیم ایران است توسط آمریکادر فهرست تروریسم  قرار گرفت
 
 قاسم المومن
دبی-العربیه.نت فارسی
وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه 13 اوت، «قاسم عبدالله علی الاحمد» مشهور به «قاسم المومن» فرمانده گروه بحرینی «گردان‌های الاشتر» که مقیم ایران را در فهرست تروریسم قرار داد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که «قاسم المومن»، بنا بر ماده اجرایی 13224 ایالات متحده، به عنوان «تروریست بین‌المللی» شناخته می‌شود.
در این بیانیه آمده است: «المومن یکی از رهبران گردان‌های الاشتر است که مقر آن در ایران قرار دارد. این گروه از سوی ایالات متحده، به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود که سعی در سرنگونی نظام بحرین دارد. المومن از راه آموزش کاربرد اسلحه و مواد منفجره به اعضای گردان‌های الاشتر و تجهیز آن‌ها به منابع مالی، اسلحه و مواد منفجره برای انجام حملات نوامبر 2017، اقدام به جذب و مجهز سازی نیروهای تروریست در بحرین کرده است».
پیشتر مقام‌های بحرینی اعلام کرده بودند که المومن، در طرح ترور شخصیت‌های برجسته بحرینی و حمله به خطوط لوله نفت در بحرین، دست دارد.
ماه گذشته وزارت امور خارجه آمریکا، گروه «گردان‌های الاشتر» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود.
گروه «گردان‌های الاشتر» از زمان تاسیسش در سال 2012 مسئولیت ترور تعدادى از نیروهاى انتظامى و امنیتى بحرین را بر عهده گرفته است.
به گفته منابع امنیتى بحرین به نقل از رسانه هاى بحرینى، این گروه «تندرو» توسط دو نفر به نام‌هاى احمد یوسف سرحان ، ملقب به «ابو منتظر» و جاسم احمد عبدالله، ملقب به «ذوالفقار»، که پس از یک حمله مسلحانه به ایران گریخته‌اند، تاسیس شد.
دو عضو ارشد دیگر سازمان به نام‌هاى حسین جعفر عبدالله وفاضل محمد علی نیز ضمن هماهنگى با رهبران گروه، دونفر را به منظور دریافت آموزش‌های نظامى به عراق اعزام کردند.
عباس حسن احمد صالح و عبدالله محمد عبدالله سال 2016 در عراق، آموزش‌هاى مختلف نظامى مانند ساختن بمب هاى تله‌اى و روش‌هاى مختلف استفاده از اسلحه دیده‌اند. این اموزش‌ها توسط گروه «گردان‌هاى حزب الله عراق» تحت حمایت سپاه قدس ایران، انجام شده است.
پس از اعترافات تعدادى از اعضاى دستگیر شده گروه «گردان‌هاى الاشتر» در سال گذشته، وزارت امور خارجه بحرین سفیر عراق در منامه را احضار کرد. در پی این احضار، شیخ خالد بن احمد بن محمد ال خلیفه وزیر امور خارجیة بحرین نسبت به «انجام عملیات تروریستى توسط گروه‌هاى شبه نظامى از جمله سرایا الاشتر، که در عراق آموزش دیده‌اند» به شدت اعتراض کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر