۱۳۹۷ مرداد ۲۸, یکشنبه

آیا اروپا در مبارزه با تروریسم دولتی جدی است

آیا اروپا در مبارزه با تروریسم دولتی جدی است

مقاله ای بقلم سید احمد غزالی نخست وزیر اسبق الجزایر

آیا اروپا در مبارزه با تروریسم دولتی جدی است
آیا اروپا در مبارزه با تروریسم دولتی جدی است
سید احمد غزالی، نخست‌وزیر اسبق الجزایر و رئیس کمیته همبستگی عربی- اسلامی با مقاومت ایران در مطلبی در روزنامه الشرق‌الأوسط نوشت:
چند روز پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل که برای افشای اطلاعات جدیدی در مورد طرح تروریستی یک دیپلمات ایرانی وابسته به رژیم ایران در اتریش و گروه او با هدف انفجار همایش سالانه مقاومت ایران در سی‌ام ژوئن امسال بود شرکت کردم. به‌عنوان رئیس کمیته همبستگی عربی اسلامی با مقاومت ایران دهها تن از شخصیتهای سیاسی از کشورهای عرب را دعوت کرده بودم تا در این همایش به‌عنوان بزرگترین تجمع اپوزیسیون ایران در خارج یا می‌توانم بگویم بزرگترین گردهماییهای سیاسی سال در جهان غرب شرکت کنند.

عمق فاجعه

نیازی نیست که بگویم این طرح تروریستی و عملیات انفجار در صورتی که خدای نکرده موفق می‌شد می‌توانست از دهها هزار تن از شرکت‌ کنندگان در سالن بزرگ منطقه ویلپنت و صدها تن از شخصیتهای مهمان که از کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا و کشورهای عربی، آسیایی از پنج قاره دنیا آمده بودند، صدها بلکه هزاران قربانی بگیرد.
بر اساس اطلاعات، این عملیات ماهها پیش در تهران طراحی شده و تصمیم در مورد آن در ماه ژانویه امسال در سطح سران حاکمیت گرفته شده بود. عملیات شامل دو طرح بود. طرح« الف» عملیات انفجار در ۲۱مارس در آلبانی مصادف با عید نوروز هنگام جشن مقاومت ایران به این مناسبت در تیرانا با شرکت هزاران تن از اعضای مقاومت و رهبری آن با حضور مهمانانی از مسؤلان آلبانیایی و دیگر کشورها بود. بعد از این‌که این طرح شکست خود نوبت طرح «ب» یعنی انفجار همایش سالانه مقاومت در پاریس به میان آمد.
با بررسی اطلاعات و اخبار موجود می‌بینیم که رژیم ملاها از هیچ امکانی برای اجرای این جنایت فروگذار نکرده است. با مطالعه وقایع دیده می‌شود که رژیم اطمینان داشت که این طرح موفق خواهد شد در غیراینصورت چگونه می‌توانست یک دیپلمات رسمی رژیمش را شخصاً برای انتقال مواد منفجره موظف کند تا از طریق آلمان از وین به لوگزامبورک برود و ماده منفجره را منتقل کند و به دو عضو یک هسته تروریستی خفته که سالها در بلژیک برای اجرای چنین عملیاتی آماده کرده بود تحویل بدهد؟

خامنه‌ای و روحانی تصمیم‌گیرندگان اصلی

تصویر روشن است و با گذشت زمان با بررسی پرونده تحقیق قضایی توسط وکلا روشن‌تر هم خواهد شد. ولی چیزی که در آن شکی نیست و مقاومت ایران نیز آن را تأیید می‌کند این است که تصمیم سیاسی اجرای این عملیات توسط بالاترین مسؤلان رژیم گرفته شده است. حتی اگر اطلاعات مشخصی هم در دست نبود بی‌شک این‌گونه عملیات از مدتها پیش توسط مسؤلان بلندپایه رژیم از رهبر نظام، رئیس‌جمهور آن و سران بلندپایه آن در دست مطالعه بوده است چرا که آنها می‌دانند آثار چنین عملیاتی تنها به ضربه‌ای بزرگ به مقاومت ایران و دوستان مقاومت خلاصه نمی‌شود بلکه به‌گفته کارشناسان، فرانسه را به‌عنوان کشوری که این رویداد بزرگ در آن اتفاق می‌افتد را نیز در بر می‌گیرد و در صورتی که چنین عملیاتی انجام می‌شد می‌توانست بزرگترین عملیات تروریستی در تاریخ اروپا باشد.

تروریسم تنها راه رژیم برای فرار از سرنگونی

در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چرا چنین تصمیمی گرفته می‌شود؟ به‌نظر من اولاً این رژیم از ابتدای روی کار آمدن بر روی تروریسم به‌عنوان یکی از پایه‌هایش در تعادل‌قوا تکیه کرده و کافی است تا به بیش از ۴۵۰عملیات تروریستی علیه اهداف ایران و غیرایرانی در غرب و شرق نگاهی گذرا داشته باشیم. از طرف دیگر به‌دلیل نیاز شدید نظام به چنین عملیات جنایتکارانه‌ای به‌عنوان راه برون‌رفت از بن‌بستی که رژیم در آن گیر کرده یعنی: قیام در داخل ایران برای برکنار کردن حاکمان و مقاومت ایران که طی ۴۰سال برای رهایی مردم ایران و خلقهای منطقه از تروریسم و جنگ و کشتار رژیم چنین تصمیمی گرفته است.

تروریسم ایران در الجزایر

در ارتباط با کشورم الجزایر ماهیت این رژیم را که بر بکارگیری بنیادگرایی دینی و خشونت و تروریست متکی است را به‌خوبی می‌شناسد. این ماهیت به ما نشان داده که رژیم ایران تشکیل هسته‌های مخفی در غرب الجزایر را از دهه هشتاد قرن گذشته شروع کرد و سپس در ابتدای دهه نود قرن گذشته به حمایت سیاسی و مالی از گروه‌های تروریستی پرداخت. به این دلیل بوضیاف رئیس‌جمهور مرحوم الجزایر تصمیم گرفت که روابط سیاسی‌اش را با تهران قطع کند و این تصمیم بعد از ترور رئیس‌جمهور بوضیاف اجرایی شد.

اروپا در مقابل آزمون

می بینیم مقامات قضایی اروپا اعلام می‌کنند که دیپلمات حرفه‌ای ایرانی در اتریش به دست عدالت آلمان می‌افتد. بر اساس گزارشهای رسمی، او در لوگزامبورگ مواد منفجره را به زوج تروریست داده است. این رویدادها شرایطی را ایجاد کرد تا غربیها باور کنند هدف تروریسم دولتی تنها کشورهای عربی مسلمان نیست بلکه غرب را نیز هدف قرار می‌دهد. مقامات اروپایی به‌صورت عمومی و آلمان و بلژیک به‌طور خاص نمی‌بایست در مقابل هر گونه معامله و کوتاه آمدنی تسلیم شوند. آنها باید بگذارند تا قضاییه عمل مستقل خود را تا پایان انجام دهد. زمان آن فرا رسیده که تروریسم در هر شکلی از جمله تروریسم تهران در داخل ایران یا خارج آن مورد حسابرسی قرار گیرد.
بله این آزمون جدی اروپا در مقابل تروریسم جهانی است
سید احمد غزالی
نخست وزیر اسبق الجزایر
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر