۱۳۹۷ مرداد ۲۹, دوشنبه

شبه‌نظامیان حشد الشعبی دفاتر خود را در شهرهای عراق تعطیل می‌کنند

شبه‌نظامیان حشد الشعبی دفاتر خود را در شهرهای عراق تعطیل می‌کنند
العربیه.نت فارسی
پس از آن‌که سلسله‌ای از انفجارها، برخی از پایگاه‌هایش را در مناطق مختلف هدف قرار داد، فرماندهی ائتلاف شبه‌نظامیان شیعه عراقی مورد حمایت ایران موسوم به حشد الشعبی در بخشنامه‌ای، فرمان بستن همه پایگاه‌های این گروه شبه‌نظامی در شهرها را صادر کرد.
برپایه سندی که در رسانه‌های عراقی منتشر شد، جمال جعفر آل ابرهیم موسوم به ابومهدی المهندس نایب رئیس شبه‌نظامیان حشد الشعبی در بخش‌نامه‌ای، از همه گرو‌ه‌های عضو این ائتلاف شبه‌نظامی خواست، پایگاه‌های خود را در شهرها تعطیل کنند.
برپایه این بخش‌نامه، افتتاح هرگونه مقر متعلق به گروه‌های حشد الشعبی یا استقرار نیروی نظامی در داخل شهرها ممنوع شد. همچنین این بخش‌نامه، خواستار فک ارتباط بازوهای نظامی از احزاب شده که در غیر این صورت، از ائتلاف حشد الشعبی اخراج خواهند شد.
این دستور العمل پس از سلسله از انفجارهایی صادر شده که انبارهای مهمات حشد الشعبی را هدف قرار داد. آخرین انفجار در این هفته، یکی از مخازن اسلحه «گروه جنگجویان العباس» وابسته به آیت‌الله علی سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق را هدف قرار داد. این گروه تاکید کرد که انفجارها، در نتیجه «اقدام خرابکارانه» بود.
میثم الزیدی فرمانده «گروه جنگویان العباس» در کنفرانسی خبری، طرف‌های «غیر دوست» را به منفجر کردن انبارهای اسلحه گروهش متهم کرد زیرا به گفته او، این گروه بر خلاف دیگر گروه‌های شبه‌نظامی، اهدافی عراقی را دنبال می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر