۱۳۹۷ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

ما باید تغییرات اساسی در رفتار رژیم ایران ببینیم - پمپئو:

ما باید تغییرات اساسی در رفتار رژیم ایران ببینیم

  - پمپئو:

دانیل هافمن
تلویزیون فاکس‌نیوز ۲۹مرداد ۹۷در برنامه گفتگوی خود با دانیل هافمن از مقامهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به بررسی دلایل تشکیل گروه کار ایران و علل شکست توافق برجام و ضرورت خروج از آن پرداخت. فاکس نیوز در ابتدا قطعاتی از سخنان وزیر امور خارجه در رابطه با گروه کار ایران را پخش کرد که مایک پمپئو می‌گوید: «گروه کار ایران، مسئول هدایت، بررسی و همآهنگی تمامی دیدگاه‌های وزارت‌خارجه در رابطه با فعالیتهای مرتبط با آن است. آنها به‌طور مستقیم با من کار می‌کنند. ما باید تغییرات اساسی در رفتار منطقه‌ای، هم در داخل و هم در خارج از مرزهای آن را ببینیم. مردم ایران در سراسر جهان خواستار این هستند که ایران در نهایت مانند یک ملت عادی عمل کند».

برجام توافقنامه‌ای با ۳شکست حیاتی
سپس دانیل هافمن، در پاسخ به این سؤال که آیا توافق برجام آن چیزی نبود که برای آن طراحی شده بود؟ چرا بایستی آن را متوقف کرد؟ گفت: «توافق هسته‌یی ایران، یک موافقت نامه دوجانبه، با ۳ شکست حیاتی بود.
  • اولین آن فقدان هر گونه بند غروب آفتاب، (تاریخ پایان) در برنامه هسته‌یی ایران است.
  • و دومی این‌که (برجام) به‌طور واقعی هیچ‌گونه محدودیتی در رابطه با برنامه موشکهای بالستیک (ایران) برقرار نکرده است.
  • و(سوم این‌که) با رفتار شریرانه (رژیم) ایران در منطقه در رابطه با پشتیبانی از گروه‌های نیابتی، مانند حزب‌الله برخورد نکرد ».

ادامه مشارکت با رژیم ایران منجر به رفتار تهاجمی آن خواهد شد
دانیل هافمن همچنین در پاسخ به این سؤال که این خیلی واضح است که رژیم ایران تمایلات بدی دارد، چرا اروپا هم‌چنان به تلاش و پشتیبانی از برجام ادامه می‌دهد. چرا اتحادیه اروپا نسبت به این وضعیت رژیم ایران چشم‌پوشی کرده‌اند؟! چه کسی فکر می‌کند که با دادن پول و امکانات بیشتر به این رژیم، احتمال رسیدن به شرایط بهتر فراهم خواهد شد؟ گفت: «من فکر می‌کنم، دولت ترامپ معتقد است که (این توافق)، یک ایده بد، از یک دیدگاه استراتژیک درازمدت است.
من می‌دانم که متحدان اروپایی ما به غیر از روسیه و چین اعتقاد دارند که، منافع اقتصادی کوتاه مدت وجود دارد که مطمئناً با پاره نکردن توافق، سود آور می‌باشد.
اما به عقیده ما، اجازه دادن به ادامه برخی از مشارکتهای اقتصادی با رژیم ایران، می‌تواند منجر به رفتار تهاجمی این رژیم در منطقه شود و می‌تواند به برنامه‌های هسته‌یی و توانایی موشک بالستیک کمک کند».

نگرانی رژیم ایران از پتانسیل قیام های مردمی
مجری این برنامه تلویزیونی در ادامه گفت، واحد پول ایران در حالِ سقوط آزاد است و رژیم ایران خودش را در یک موقعیت پرمخاطره می‌بیند. من فکر می‌کنم که مردم ایران انتظار داشتند بعد از امضای برجام اقتصاد رشد کند، ولی در واقع بدتر شد. ایران تجربه طولانی با جنبشهای اعتراضی دارد... و آنها همیشه در مورد پتانسیل قیام های مردمی که بتواند رژیم را تهدید کند نگران بودند. بنا بر این، در همین شرایط، باید مراقب پتانسیل افزایش سرکوب در داخل باشیم.
در عین‌حال وزیر امور خارجه پمپئو، اعلام کرد که امیدوار است ”برایان هوک“ نماینده ویژه ما، به‌دنبال فرستادن پیام به مردم ایران باشد و واقعاً یک استراتژی منسجم برای مقابله با (رفتار تجاوز کارانه رژیم) ایران ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر