۱۳۹۷ شهریور ۹, جمعه

طرح گروگانگیری فرانسویان در تهران برای آزادی مأموران و دیپلماتهای دستگیرشده رژیم در اروپا

طرح گروگانگیری فرانسویان در تهران برای آزادی مأموران و دیپلماتهای دستگیرشده رژیم در اروپا

فرانسه به كارمندان دولتی اش می گويد به ايران نرويد
فرانسه به كارمندان دولتی اش می گويد به ايران نرويد
رادیو فرانسوی اروپا یک، ۷شهریور۹۷، در گزارشی پیرامون بخشنامه وزارت‌خارجه فرانسه گفت: وزارت‌خارجه فرانسه به کارکنان خود توصیه کرد که به ایران نروند، چون در معرض تهدید خواهند بود.
رویترز یادداشتی را فاش کرد که توسط دبیرکل وزارت‌خارجه (فرانسه) برای همه دیپلماتها فرستاده شده است. او به آنها دستور می‌دهد که با توجه به تهدیدات امنیتی واقعی، هم‌چنان که در گذشته وجود داشته است، دیگر پای خود را در ایران نگذارند. او از سخت‌تر شدن موضع مقامهای (رژیم) ایران بعد از سوءقصد خنثی‌شده علیه اپوزیسیون ایران که در ماه ژوئیه در ویلپنت گردهم آمده بودند صحبت می‌کند.
در تهران افراد شروری وجود دارند که فرانسه را نمی‌بخشند.‌آنها از این صحبت می‌کنند که فرانسوی‌هایی را به زندان بیاندازند تا بتوانند سه تن از مأموران خود را که بعد از قضایای ویلپنت دستگیر شده‌اند پس بگیرند.
رادیو اروپا یک، سپس با یادآوری باج‌خواهی تروریستی رژیم آخوندی می‌افزاید: در گذشته رژیم ایران یک جنگ پنهان را با فرانسه به پیش می‌برد؛ همراه با گروگانهایی در بیروت و سوءقصدهایی در پاریس. و امروز دوباره این رژیم در بن‌بست و در معرض خطر است و حاضر است به هر کاری دست بزند...

رویترز: یادداشت دبیرکل وزارت‌خارجه فرانسه؛ دستورات پیرامون تعویق تمامی سفرهای مأموران این وزارتخانه به ایران - پاریس ۲۰ اوت ۲۰۱۸

در چارچوب روابط دوجانبه متأثر از پیامدهای قضیه ویلپنت (دیپلمات رژیم ایران ثبت‌شده در وین هم‌اکنون در آلمان در کادر تحقیقات پروژهٔ سوءقصد علیه گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران تحت بازداشت است) مقامهای رژیم ایران از طریق رفتارهای خود سخت‌تر شدن مواضعشان را نسبت به کشور ما و برخی از شرکایمان نشان می‌دهند.
با توجه به تهدیدات امنیتی واقعی هم‌چنان‌که در گذشته هم وجود داشته است از همه مأموران وزارتخانه خواسته می‌شود تا اطلاع ثانوی هر گونه طرح سفر به ایران را به تعویق بیندازند.
خبرگزاری رویترز در گزارش خود پیرامون یادداشت وزارت‌خارجه فرانسه درباره به تعویق انداختن تمامی سفرهای غیرمبرم کلیه مأموران این وزارتخانه به ایران، متن کامل این یاداشت را منتشر کرده است.

متن دستورات ابلاغ شده توسط دبیرکل وزارت‌خارجه فرانسه بدین قرار است:
جمهوری فرانسه
وزارت اروپایی و امور خارجه
دبیرکل -پاریس ۲۰اوت ۲۰۱۸
موضوع: سفرهای مأموران وزارتخانه به ایران - دستورات
در چارچوب روابط دوجانبه متأثر از پیامدهای قضیه ویلپنت (دیپلمات (رژیم) ایران ثبت‌شده در وین هم‌اکنون در آلمان در کادر تحقیقات پروژهٔ سوءقصد علیه گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق ایران تحت بازداشت است)، مقامهای (رژیم) ایران از طریق رفتارهای خود سخت‌تر شدن مواضعشان را نسبت به کشور ما و برخی از شرکایمان، نشان می‌دهند.
از این رو، با توجه به تهدیدات امنیتی واقعی هم‌چنانکه در گذشته هم وجود داشته است، از همه مأموران وزارتخانه، چه از ادارهٔ مرکزی و چه در پست‌ها(ی دیگر)، خواسته می‌شود که تا اطلاع ثانوی و به‌جز در مواردی که الزام اداری وجود داشته باشد، هر گونه طرح سفر به ایران را به‌خصوص برای دلایل توریستی یا زبان‌شناسی به تعویق بیندازند. هر مأمور وزارتخانه که به صفت فردی و حتی با برخورداری از پاسپورت دیپلماتیک (به ایران) سفر کند، اگر در آن کشور ثبت نشده باشد، از هیچ‌گونه مصونیتی برخوردار نیست.
دپارتمان از مدیران و رؤسای پستها می‌خواهد که این یادداشت را به همه مأموران تحت مسئولیتشان توزیع کنند.
موریس گوردو مونتانی

رویترز: فرانسه به کارمندان دولتی‌اش می‌گوید به ایران نروید

در یک کاهش سریع روابط میان فرانسه و (رژیم) ایران، پاریس اکنون به دیپلمات‌ها و مقامهای وزارت خارجه‌اش می‌گوید که هر گونه سفر غیرضروری به جمهوری اسلامی ایران را به‌طور نامحدود به‌تعویق بیندازند.
در یک یادداشت داخلی که توسط رویتر به‌دست آمد، مقامهای فرانسوی به توطئه خنثی‌شده بمب‌گذاری در گردهمایی اعضای اپوزیسیون ایران در نزدیکی پاریس در تابستان امسال اشاره می‌کنند؛ در این گردهمایی رودی جولیانی هم شرکت داشت که وکیل ترامپ و شهردار پیشین نیویورک است.
دولت فرانسه رسماًً (رژیم) ایران را در این توطئه دخیل نکرده، اما همچنین به سخت‌تر شدن رویکرد (این رژیم) نسبت به فرانسه در این یادداشت اشاره کرده است.
این هشدار در زمانی صورت می‌گیرد که (رژیم) ایران تلاش دارد حمایت متحدان اروپایی را از توافق درهم‌شکسته اتمی تقویت کند؛ (توافقی) که آمریکا در ماه می‌ آن‌را رد کرد و تحریم‌هایی را اعمال کرد.
این یادداشت نشان می‌دهد که چه‌طور اعتماد نسبت به (رژیم) ایران کاهش یافته، با این‌که پرزیدنت امانوئل ماکرون درباره حفظ توافق اتمی صحبت می‌کند.

خبرگزاری رویترز – وایر فرانسوی: پاریس از دیپلمات‌هایش می‌خواهد که سفرهایشان به ایران را به تعویق بیندازند

فرانسه به دیپلماتها و نمایندگانش توصیه می‌کند که هر گونه سفر به ایران را به‌خاطر تهدیدهای امنیتی و «سخت‌تر شدن» (موضع) مقامهای (رژیم) ایران بعد از سوءقصد خنثی‌شده در ویلپنت به تعویق بیندازند...
در ماه ژوئیه، یک «سوء قصد تروریستی» علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در ویلپنت در نزدیکی پاریس، به‌خاطر دستگیری یک زوج ایرانی‌الاصل در بروکسل که با یک دیپلمات ایرانی که در آلمان دستگیر شد، خنثی گردید...
رویترز می‌افزاید: «به‌رغم تلاش‌های (کشورهای) اروپایی برای کاهش تأثیرات برقراری مجدد تحریم‌های آمریکا علیه (رژیم) ایران و متقاعد کردن شرکتها به ماندن در آنجا، بسیاری از شرکتها و در رأس آنها شرکتهای فرانسوی توتال، پس.اس.آ. و رنو از هم‌اکنون خروج خود را (از ایران) تأیید کرده‌اند.
یادداشت (وزارت‌خارجه فرانسه) تأکیدی بر کاهش اعتماد پاریس نسبت به (حکومت) تهران آن هم در زمانی است که امانوئل ماکرون روز دوشنبه بر دلبستگی خود به توافق (اتمی)... تأکید و خاطرنشان کرد که «فرانسه قادر خواهد بود مسئولیت‌های خود را پیرامون موضوع ایران بدون مماشات اما با حفظ یک گفتگوی تنگاتنگ با شرکایمان، برعهده بگیرد».

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر