۱۳۹۷ شهریور ۱۰, شنبه

رفتار تهران بسیار نگران‌کننده است- فدریکا موگرینی:

رفتار تهران بسیار نگران‌کننده است-

فدریکا موگرینی:

فدریکا موگرینی
فدریکا موگرینی
وزیران خارجه اتحادیه اروپا در پایان نشست دو روزه خود در وین پایتخت اتریش درباره دخالت نظامی رژیم ایران در سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.
در پایان این نشست که روز جمعه ۹شهریور۹۷ برگزار شد، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا،‌ در یک کنفرانس خبری به نقش منفی رژیم آخوندی در تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: رفتار تهران برای همه ما بسیار نگران‌کننده است و باید به این مسأله رسیدگی شود».

دستیابی به صلح در منطقه بسیار حیاتی است

فدریکا موگرینی گفت:‌ «اقدامات منطقه‌ای برای دستیابی به صلح در سوریه بسیار حیاتی است. ما در این چارچوب رفتار ایران را بررسی کردیم؛ رفتار تهران برای همه ما بسیار نگران‌کننده است و باید به این مسأله رسیدگی شود. ما همچنین درباره تداوم برجام صحبت کردیم. ما با شرکای خود در جهان در تلاشیم که ایرانی‌ها و اتحادیه اروپا از فواید اقتصادی برجام نفع ببرند.»

رژیم ایران باید برنامه موشکی و دخالت در منطقه را متوقف کند


خبرگزاری فرانسه گزارش داد که وزیر امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان، روز جمعه ۹شهریور۹۷ به رژیم ایران هشدار داده است که نمی‌تواند از مذاکره بر سر مسائل مبرمی چون برنامه موشکهای بالستیکی و نقش مخربش در درگیریهای خاورمیانه سر باز بزند.

تجارت مهم است ولی رژیم ایران باید آماده گسترش مذاکرات باشد

این در حالی است که مرحله دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران که شامل تحریم شدید نفتی این رژیم است از ۱۵آبانماه سال جاری اجرایی خواهد شد و اتحادیه اروپا در تلاش است راهی را برای حفظ روابط نفتی و بانکی خود با تهران پیدا کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، لودریان گفت «حفظ تجارت با جمهوری اسلامی مهم است اما به تهران هشدار داد که باید به تعهداتش در توافق پایبند بماند و برای گسترش مذاکرات آماده باشد».

رژیم ایران بایستی پاسخگوی سه نگرانی عمده باشد

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «ایران باید اصول برجام (توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵) را محترم بشمارد... اما (رژیم) ایران نمی‌تواند از بحث و گفتگو بر سر سه موضوع عمده که ما را نگران می‌کند سر باز بزند
سه موضوعی ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، بر آن تأکید دارد که رژیم ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر آنها فرار کند عبارتند از:


بیشتر بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر