۱۳۹۷ شهریور ۲۰, سه‌شنبه

اعتراض به سکوت اتحادیه اروپا در برابر اعدام و حمله موشکی

اعتراض به سکوت اتحادیه اروپا در برابر اعدام و حمله موشکی

اعتراض جودی کرتون دارلینگ به سکوت اتحادیه اروپا
اعتراض جودی کرتون دارلینگ به سکوت اتحادیه اروپا
بیشتر بدانید
 

سپاه مسئولیت حمله به مقر دو حزب کرد ایرانی در عراق را پذیرفت

شمار کشته‌شدگان حمله به پایگاه کردهای مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان به ۱۵ تن و شمار زخمی‌ها به بیش از ۴۰ تن رسید. سپاه مسئولیت حملات را پذیرفته است. اقلیم کردستان و رئیس جمهوری عراق حمله را محکوم کرده‌اند.
    
Irak Kurdistan Sanjagh Raketenangriff auf Demokratische Partei Irans (Getty Images/AFP/S. Hamed)

 

مطلب مرتبط

رامین حسین پناهی؛ زانیار و لقمان مرادی سرود خوانان 

پای چوبه‌دار رفتند

رامین حسین پناهی؛ زانیار و لقمان مرادی سرود خوانان پای چوبه‌دار رفتند

رامین حسین پناهی؛ زانیار و 
لقمان مرادی سرود خوانان پای چوبه دار رفتند
جودی کرتون دارلینگ Jude Kirton Darling، نماینده پارلمان اروپا از انگلستان در حساب توئیتر خود به تاریخ ۲۰شهریور ۹۷، به سکوت اتحادیه اروپا نسبت به اعدام سه زندانی سیاسی کرد و حمله تروریستی موشکی به مقرات احزاب کرد ایرانی در کردستان عراق اعتراض کرد. وی نوشت «شرم‌آور است که اتحادیه اروپا در رابطه با اعدامهای اخیر در ایران یعنی اعدام سه کرد که زندانی سیاسی بوده‌اند و حملات به اپوزیسیون کردی در عراق سکوت کرده است.
آیا ما حالا به‌دلیل ترامپ، توان این را نداریم که حول حقوق‌بشر به ایران اعتراض کنیم؟
به ملاها دست باز دادن خطرناک است».

اعدام رامین حسین پناهی یک قتل خودسرانه سیاسی و انزجارآور
اگنیس کالامِرد Agnes Callamard، (مدیر آزادی بیان جهانی در دانشگاه کلمبیا و گزارشگر ویژه در رابطه با اعدامهای خودسرانه سازمان ملل متحد) نیز در پیام توئیتری خود نوشت: «هیچ کلمه‌یی محکومیت قوی لازم را ندارد. اعدام رامین حسین پناهی یک قتل خودسرانه توسط دولت ایران است. با توجه به هویت این قربانی، این همچنین یک قتل سیاسی می‌باشد. این انزجارآور است».

افتخار می‌کنم در کنار یک آلترناتیو دموکراتیک واقعی قرار گرفته ام
این نماینده پارلمان اروپا پیشتر در همایش بزرگ شورای ملی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس گفته بود: من افتخار می‌کنم در کنار یک آلترناتیو دموکراتیک واقعی قرار گرفته‌ام که زنان هدایت آن را بر عهده‌ دارند. من خواهر اشرف باقی خواهم ماند

میشل باشله: از اعدام زندانیان سیاسی عمیقاً منزجر شدم
میشل باشله، کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد در سخنرانی افتتاحیه خود در سی ونهمین اجلاس دوره‌ای شورای حقوق‌بشر که روز ۱۹شهریور ۹۷تشکیل شد، در مورد اعدام سه زندانی سیاسی کرد (رامین حسین پناهی، زانیار مرادی و لقمان مرادی) ابراز انزجار کرده و گفته بود: «من از اعدامهای هفته پیش سه زندانی ایرانی کرد به‌رغم نگرانیهای جدی مطرح شده توسط گزارشگران ویژه که آنها از محاکمه‌های عادلانه برخوردار نبودند و مورد شکنجه قرار گرفتند، عمیقاً منزجر شدم».

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر