۱۳۹۷ شهریور ۲۴, شنبه

حرف آمریکا با اروپا: پولی كه از ايران بدست می‌آوريد، خون آلود است

حرف آمریکا با اروپا: پولی كه از ايران بدست می‌آوريد، خون آلود است

مایک هاکبی فرماندار سابق آرکانزاس

مایک هاکبی فرماندار سابق آرکانزاس
مایک هاکبی فرماندار سابق آرکانزاس
تلویزیون فاکس‌ نیوز در گفتگویی با «مایک هاکبی» فرماندار سابق ایالت آرکانزاس و کاندیدای ریاست‌جمهوری به سیاست جدید این کشور با رژیم ایران به‌عنوان کشوری حامی تروریسم که مردم خود را کشتار می‌کند، پرداخت. سیاست جدید آمریکا به‌ دور از مماشات ویرانگر دولت گذشته، کشورهای اروپایی را نیز در معرض تعیین‌تکلیف قرار می‌دهد.

فاکس نیوز: فهم رابطه ایران با اروپا تا حدی برای من ساده است. اگر اروپا می‌خواهد با ایران که یک بازیگر سرکش است، وارد تجارت شود، دیگر نباید انتظار داشته باشد که با ایالات متحده آمریکا وارد تجارت شود.به این معنی که ما توان بسیار عظیمی در اینجا در اختیار داریم و قصد داریم این بار، از آن استفاده کنیم.
مایک هاکبی فرماندار سابق آرکانزاس : فکر می‌کنم که ما همین کار را انجام می‌دهیم و این دقیقاً کاری است که دولت ترامپ در حال انجام دادن است و من آنها را به همین دلیل تحسین
می‌کنم.
علت آنهم این است که (این دولت) به اروپایی‌ها می‌گوید شما می‌خواهید با کشوری که تشنه خون است و مردم را کشتار می‌کند، آدم‌ربایی می‌کند و تمامی اشکال تروریسم را در سراسر جهان تأمین مالی می‌کند وارد تجارت شوید.
خوب این تصمیم شماست، اما دیگر قادر نخواهید بود که با آمریکا وارد تجارت شوید. شما باید بدانید پولی که از ایران به‌دست میآورید، خون آلود است.
شما می‌توانید از آن لذت ببرید ولی دیگر قادر نخواهید بود که با ما تجارت کنید و این دقیقاً پیامی است که اروپایی‌ها آن‌را دوست ندارند.
فاکس نیوز: درست است، به‌دلیل این‌که آنها کسانی هستند که به‌طور واقعی توافق هسته‌یی را می‌خواهند و از ما می‌خواهند که از آن خارج نشویم. آنها نمی‌خواهند با چیزی که در حال حاضر با آن مواجه شده‌اند، روبه‌رو شوند که به آنها بگوییم: « یا با آنها، یا با ما».
مایک هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس: به‌دلیل این‌که اروپایی‌ها کسانی هستند که با بی‌توجهی به نقض باور نکردنی حقوق‌بشر مشکلات بسیار زیادی را به‌وجود آورده‌اند. این مشکلات در تضاد با مردم ایران در برابر رژیمشان، در داخل کشور است.
فرماندار سابق آرکانزاس خطاب به کشورهای اروپایی که هنوز به‌دنبال سیاست مماشات هستند و تنها به منافع اقتصادی‌شان فکر می‌کنند گفت: شما که تظاهر می‌کنید به اخلاقیات و درست یا غلط بودن موضوعات، توجه می‌کنید، تمام وقت، در حالِ تجارت با آدمکشان، جانیان و آدمربایان هستید.
من بسیار متأسفم که نمی‌توانید این لکه ننگ را پاک کنید و بسیار خوشحالم که پرزیدنت ترامپ، یک رویکرد بسیار قوی و سخت و اساساً ساده در مقابل شما اتخاذ کرده «یا با آنها، یا با ما».
مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر