دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه 25 سپتامبر 2018 در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل رهبران ایران را به «دزدی اموال ملت» این کشور متهم کرد و گفت که آنها این اموال را صرف تامین مالی تروریسم در منطقه می‌کنند.
رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا تاکید کرد: «رهبران ایران تروریسم را در خاورمیانه تامین مالی می‌کنند...آنها میلیاردها دلار از اموال ملت را دزیده و صرف حمایت از تروریسم کردند.»
ترامپ درباره توافق هسته‌ای نیز گفت: «توافق هسته‌ای یک پیروزی برای رهبران ایران بود.»
او پیش از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که ایرانی‌ها پیش از دیدار با او، گزینه‌ای غیر از تغییر رفتار پیش‌ رو ندارد. او گفت: «تا زمانی که روششان را تغییر ندهند با آنها دیدار نمی‌کنم. باور دارم گزینه‌ای در پیش رو ندارند. امیدواریم روابط خوبی با ایران داشته باشیم اما این امر در حال حاضر رخ نمی‌‌دهد.»
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای استراتژیک میان آمریکا، کشورهای خلیج، اردن و مصر خبر داد.
دونالد ترامپ با تاکید بر اینکه آمریکا «استقلال و آزادی را حمایت و همه انواع دیکتاتوری را محکوم می‌کند»، گفت: «سیاست جدید ما در خاورمیانه آغاز یک تغییر تاریخی خواهد بود.»
او درباره سوریه نیز گفت که رژیم بشار اسد باید اسلحه شیمایی خود را به طور کامل کنار بگذارد. ترامپ همچنین از تعهد سعودی، امارات و قطر برای حمایت از ملت‌های دو کشور سوریه و یمن خبر داد.
او درباره توان نظامی کشورش نیز گفت که آمریکا «به زودی بزرگ‌تر از آنچه هست خواهد شد» و تاکید کرد: «دولت فعلی آمریکا در دو سال گذشته بیش از تمام دولت‌های سابق دستاورد داشته است.»