۱۳۹۷ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

کارهای خطرناک رژیم ایران در سوریه باید متوقف شود - وزیر خارجه آمریکا:

کارهای خطرناک رژیم ایران در سوریه باید متوقف شود -

وزیر خارجه آمریکا:

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه ۲۷شهریور۹۷ گفت:‌ درگیری سوریه باید سریعاً بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل حل شود و رفت و آمد تحریک‌آمیز رژیم ایران که تسلیحات خطرناک از سوریه عبور می‌دهد، پایان داده شود.
وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: این حرکات رژیم ایران خطری برای منطقه است.

هشدار مایک پمپئو در مورد معامله با رژیم ایران


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هشدار داد از روز ۴نوامبر ـ ۱۳ آبان هرکس با رژیم ایران تجارت کند مشمول تحریم آمریکا می‌شود.

مایک پمپئو: چهارم نوامبر برای هر کسی که می‌خواهد با رژیم  ایران تعامل اقتصادی داشته باشد مقررات متفاوتی اعمال می‌شوند. خیلی از کشورها برای ترک ایران اقدام کرده‌اند.
اشاره مایک پمپئو به ضرب‌الاجل دور دوم تحریمهای هسته‌یی آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌یی است.
دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت ۹۷ رسماًً خروج ایالات متحده را از توافق هسته‌یی را اعلام کرده بود.
از ۱۵مرداد نیز کاخ سفید بخشی از تحریمهای هسته‌یی ایران را که از زمان توافق برجام تعلیق شده بود، باز گرداند. با بازگشت بخش نخست تحریمها، خرید دلار آمریکا توسط دولت ایران، تجارت فلزات گرانبها، مانند طلا، فروش و تحویل فلزات خام یا نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به ایران، و برخی از داد و ستدهای مالی رژیم ایران مشمول تحریم شد.
دولت ترامپ در نظر دارد در دور بعدی تحریمها که ۴نوامبر (برابر با ۱۳آبان)، صادرات نفت و گاز، و داد و ستد مالی با بانک مرکزی رژیم ایران هدف قرار دهد.

چالشها با رژیم ایران بسیار بزرگتر از برجام است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۲۴شهریور ۹۷ در یک کنفرانس مطبوعاتی بر تشدید تحریمها علیه رژیم ایران تأکید کرد:
وزیر خارجه آمریکا گفت: «وقتی چهارم نوامبر برسد یک مجموعه قوانین اساساً متفاوتی علیه فعالیتهای اقتصادی رژیم ایران اجرا می‌شود. این یک روز بزرگ و مهم است. شما می‌توانید ببینید که بسیاری کشورها پیش از این اقداماتی اتخاذ کردند که از ایران خارج شوند. من فکر می‌کنم آنها نه فقط جدیت تحریمهای ایالات متحده را درک می‌کنند بلکه به این درک می‌رسند که این فعالیت دقیقاً حمایت از همان نوع فعالیت شرورانه‌ای است که رئیس‌جمهور ترامپ از اولین روزی که به قدرت رسید درباره آن صحبت می‌کرد. چه این فعالیتها تأمین موشک برای حوثیها برای شلیک به فرودگاهها در کشورهای خلیج‌فارس باشد یا فعالیت شبه‌نظامیان شیعه علیه منافع آمریکا باشد یا سوءقصد در قلب اروپا باشد.
من فکر می‌کنیم جهان درک می‌کند چالشها با رژیم ایران بسیار بزرگتر از آن چیزی است که در برجام هست.

رژیم ایران ریاکار است

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا رژیم ایران را یک رژیم ریاکار دانست که سنگ دفاع از مسلمانان را به سینه می‌زند اما در قبال سرکوب مسلمانان در چین سکوت کرده است.
مایک پمپئو: خامنه‌ای تصور رهبری جهان اسلام را دارد اما رژیم او در مقابل آزار و بازداشت صدها هزار شهروند مسلمان توسط چین که بزرگترین خریدار نفت ایران است، سکوت کرده است.
مایک پمپئو در پایان توئیت خود هشتگ #رژیم_ریاکار را به فارسی نوشته است.
اشاره وزیر خارجه آمریکا به گزارش جدید روزنامه نیویورک تایمز از بدرفتاری چین با مسلمانان و سکوت رژیم ایران است.
در گزارش نیویورک تایمز آمده است:‌ هزاران مسلمان اویغور تحت فشارهای سرکوبگرانه هستند تا دست از عقاید خود بردارند دهها سال است که چین برای محدودکردن اسلام در سین کیانگ، منطقه‌یی تقریباً به وسعت آلاسکا که بیش از نیمی از جمعیت ۲۴میلیون نفر آن مسلمان هستند، تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر