صداى انفجارهاى مهيبى بامداد يكشنبه دوم سپتامبر پايگاه هوايى نظامى المزه در غرب دمشق پايتخت سوريه را به شدت لرزاند.
به گزارش منابع رسانه اى نزديك به رژيم اسد صداى انفجارها زمانى شنيده شد كه اين پايگاه نظامى هدف حمله موشكى ناشناس قرار گرفت.
بعضى پايگاههاى اطلاع رسانى در صفحات خود بر شبكه هاى اجتماعى اصابت 3 موشك به پايگاه هوايى المزه را تاييد كرده گفتند يكى از اين موشك ها انبار مهمات اين پايگاه را منهدم كرده است.
بنا به گفته اين منابع در پى اين حمله موشكى نيروهاى امداد و اورژانس وابسته به رژيم سوريه به محل انفجارها در حالى براى انتقال كشته شدگان و زخمى هاى احتمالى اين حمله موشكى، كه تعداد آنها معلوم نيست، اعزام شدند كه هنوز زبانه هاى آتش و دود در اين پايگاه از دور ديده مى شد.
بعضى از رسانه هاى وابسته به رژيم سوريه تصاوير مربوط به پايگاه هوايى سورى موشك باران شده را در حالى منتشر كرده اند كه حاكى از شدت انفجارها و حجم ويرانى و آتش سوزى به وجود آمده است.
در حالى كه بعضى از سايت هاى خبرى نزديك به رژيم سوريه ضمن تاييد وقوع حمله موشكى به پايگاه هوايى المزه دمشق گفتند كه يگان هاى پدافند موشكى رژيم به آنها واكنش نشان داده و تعدادى از موشك ها را رهگيري و منهدم كرده اند، خبرگزارى دولتى سوريه (سانا)پس از آن اما وقوع هرگونه حمله هوايي يا بمباران موشكى به پايگاه المزه را رد كرد و فقط به وقوع انفجارهايى در اين پايگاه اذعان كرده و آن را ناشى از اتصال الكتريكى و جرقه برق دانسته كه موجب انفجار انبار مهمات شده است.
از طرفى ديگر ديدبان حقوق بشر سوريه وقوع حمله ناشناس به پايگاه هوايى المزه را تاييد كرد.
پايگاه دمشق الآن وابسته به رژيم سوريه اصابت چندين موشك به پايگاه المزه را تاييد كرده از بلند شدن زبانه هاى آتش و دود از پايگاه المزه متعلق به نظام خبر داد.
اين وبسايت احتمال اينكه اين حمله از سوى اسرائيل صورت گرفته باشد را دور از انتظار ندانست.
بنا به رسانه هاى محلى سوريه ساكنان شهرك المزه در غرب دمشق شنيدن صداى مهيب ناشي از وقوع 3 انفجار در پايگاه هوايى المزه را تاييد كردند.
در همين راستا يكى از پايگاه هاى اطلاع رسانى سورى صداى وقوع انفجارى را تاييد كرده در عموم پايتخت اين كشور شنيده شده است.
منابع خبرى متعلق به رژيم اسد در شبكه هاى اجتماعى تاكيد داشتند كه يكى از موشكها مستقيما به انبار مهمات پايگاه المزه اصابت كرده و همين موجب شده تا انفجارى به شدت مهيب در تمام نقاط پايتخت سوريه شنيده شود.
اين در حالى است كه تعدادى ديگر از صفحات متعلق به رژيم اسد در شبكه هاى اجتماعى اعلام كردند پدافند هوايى سوريه چندين موشك ديگر را قبل از اصابت به اهداف خود در پايگاه المزه رهگيرى و منهدم كرده اند.