۱۳۹۷ مهر ۷, شنبه

برآورد اطلاعاتی آمریکا، احتمال حمله گروه‌های نیابتی رژیم ایران

برآورد اطلاعاتی آمریکا، احتمال حمله گروه‌های نیابتی رژیم ایران

دست نشانده های رژیم ایران با سلاحهای ساخت این رژیم
دست نشانده های رژیم ایران با سلاحهای ساخت این رژیم
شبکه سی.ان.ان، جمعه۶مهر ۹۷، به‌نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد گروه‌های نیابتی تحت حمایت رژیم ایران در فکر حمله یا حملاتی به منافع آمریکا هستند.
سه مقام وزارت دفاع آمریکا که گزارشگر سی.ان.ان گزارش خود را بر اساس اظهارات آنها تهیه کرده است گفته‌اند این گروه‌های نیابتی در سوریه و کشورهای خاورمیانه مستقر هستند و به‌دلیل ارسال سلاح از ایران به سوریه، دسترسی این گروهها به موشکهای بالستیک و سایر تسلیحات پیشرفته افزایش یافته است.

رژیم ایران برای درک تروریسم نگاه دقیقتری به‌عملکرد خود بیاندازد
خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع، پس از حمله به رژه نیروهای مسلح رژیمش در اهواز، آمریکا را متهم دانسته و گفته بود «کار همان افرادی است که هر جا در سوریه و عراق گرفتار می‌شوند آمریکایی‌ها نجات‌شان می‌دهند و دست‌شان در جیب سعودی و امارات عربی است.....مطمئناً گو شمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد».
نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، نیز یک روز بعد با رد اتهام دست داشتن ایالات متحده در حمله اهواز، از سران رژیم ایران خواست که برای درک دلایل این رخداد، نگاه دقیق‌تری به‌عملکرد خود بیندازند.
عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز اتهام ایران را رد کرده‌اند.
در روزهای اخیر چند مقام آمریکایی نسبت به تهدیدهای احتمالی ایران علیه منافع آمریکا به‌شدت هشدار داده‌اند.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز سوم مهر ۹۷در کنفرانس «اتحاد علیه ایران اتمی» به مقامات رژیم ایران هشدار داد: «اگر علیه ما و هم‌پیمانانمان قدمی بردارید و به شهروندان‌مان آسیبی برسانید... به‌طور قطع با عواقب بسیار بدی مواجه خواهید شد».

تعطیلی موقت کنسولگری آمریکا در شهر بصره عراق
نهایتا عصر جمعه ۶مهر ۹۷، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، اعلام کرد که مایک پومپئو، وزیر خارجه این کشور، دستور داده است که کنسولگری آمریکا در عراق به‌طور موقت بسته شود.
ساعتهایی قبل از آن مایک پومپئو در بیانیه‌یی به مقامات رژیم ایران هشدار داده بود که در صورت وارد آمدن هر گونه صدمه‌ای به آمریکایی‌ها و اماکن آمریکایی در عراق یا هر جای دیگری پاسخگو خواهند بود، خواه این عمل را نیروهای ایرانی مستقیم مرتکب شوند و خواه از طریق گروه‌های نیابتی.
این بیانیه عنوان می‌کند: «تهدیداتی که حکومت ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان تحت حمایت قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، متوجه کارکنان و اماکن آمریکایی در عراق کرده‌اند، در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. چندین مورد شلیک غیرمستقیم نیز به کنسولگری و سفارت ما در بصره و عراق شده است از جمله در همین بیست و چهار ساعت اخیر، که این عناصر شبه‌نظامی مسئول آن بوده‌اند.»
آقای پومپئو سپس اضافه می‌کند که قبل از این به صراحت گفته بوده که ایران باید بفهمد آمریکا به چنین حملاتی بلافاصله پاسخ مناسبی خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر