۱۳۹۷ شهریور ۲۰, سه‌شنبه

گزینه‌های نظامی پنتاگون برای پاسخ به حمله شیمیایی اسد - ژنرال جوزف دانفورد:‌

 گزینه‌های نظامی پنتاگون برای پاسخ به حمله شیمیایی اسد

- ژنرال جوزف دانفورد:‌

جنگنده آمریکایی - آرشیو
ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت پنتاگون گزینه‌هایی را برای دونالد ترامپ آماده کرده است تا اگر رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی علیه ادلب استفاده کرد آن را عملی کند.
ژنرال دانفورد به خبرنگاران گفت:‌ «رئیس‌جمهور از ما انتظار دارد تا در صورت استفاده اسد از تسلیحات شیمیایی گزینه‌های نظامی داشته باشیم. »
آمریکا در جنوب سوریه نیروهای تفنگدار دریایی را به یک قرارگاه برای بازداشتن نیروهای طرفدار رژیم اسد اعزام کرده است.
اعزام تفنگداران دریایی به این منطقه پیامی به همه کسانی است که بخواهند دست به‌عمل بزنند.
ژنرال دانفورد گفت: نیروهای کمکی را به این منطقه اعزام کردیم و حمایت هوایی برای آنان تأمین کردیم.

وال استریت ژورنال: آمریکا می‌گوید سوریه قصد حمله شیمیایی به منطقه قدرت شورشیان را دارد

واشنگتن- مقامات آمریکایی گفتند که بشار اسد، در تهاجم به ادلب، استفاده از گاز کلر را مجاز کرده است...
مقامات آمریکایی گفتند که پنتاگون در حال طراحی گزینه‌های نظامی است اما ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است که دقیقاً چه چیزی ماشه پاسخ نظام را خواهد چکاند و یا این‌که آیا آمریکا نیروهای نظامی روسی و ایرانی را که به اسد در سوریه کمک می‌کنند هدف قرار خواهد داد یا خیر...
یک مقام ارشد دولتی گفت: ما نگفته‌ایم که در پاسخ به تهاجم به ادلب، آمریکا از نیروی نظامی استفاده خواهد نمود. ما ابزارهای سیاسی داریم، ما ابزارهای اقتصادی داریم. درصورتی‌که اسد این گام غیرمسئولانه و خطرناک را بردارد، راههای مختلفی برای پاسخ دادن وجود دارد.
مقامات آمریکایی گفتند که نگرانی از یک قتل‌عام بواسطه اطلاعات جدید آمریکا دامن زده شده که اسد بکارگیری گاز کلر توسط ارتش را در هر گونه تهاجمی مجاز کرده است...

دانا وایت سخنگوی پنتاگون گفت: من در مورد طرح‌های نظامی آمریکا صحبت نخواهم کرد اما بکارگیری سلاح شیمیایی، چه سارین و چه کلر، و در نظر نگرفتن جان غیرنظامیان توسط اسد امری کاملاًً مستند است و بر ضد ثبات منطقه عمل می‌کند....

وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: موضع دولت آمریکا طی روزهای اخیر که دونالد ترامپ علناً به اسد در مورد خطر حمله نظامی دیگری توسط آمریکا درصورتی‌که وی تلاش کند ادلب را بگیرد، هشدار داده، سخت‌تر شده است...
روز جمعه، رژیم اسد و روسیه ۳بیمارستان، ۲مرکز نجات، و یک سیستم آمبولانس را مورد حمله قرار دادند.

هشدار دولت آلمان به رژیم اسد

دولت آلمان هم روز دوشنبه ۱۹شهریور به بشار اسد هشدار داد اگر از سلاح شیمیایی علیه مردم ادلب استفاده کند آلمان نیروی نظامی به سوریه می‌فرستد تا در پاسخ نظامی به آن همراه با ائتلاف بین‌المللی وارد عمل شود.

خبرگزاری رویتر ۱۰سپتامبر۲۰۱۸ـ ۱۹شهریور۹۷
یک سخنگوی دولت آلمان گفت آلمان در حال مذاکره با متحدان خود در مورد احتمال اعزام نیروی نظامی به سوریه است تا اگر دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در ادلب استفاده کند دست به این کار بزند.
استیفن سیبرت Steffen Seibert سخنگوی دولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما با شرکای آمریکایی و اروپایی در حال مذاکره در مورد این وضعیت هستیم».
روزنامه بیلد آلمان پیش از این گزارش کرد وزارت دفاع به رهبری محافظه‌کاران گزینه‌های احتمالی برای پیوستن به نیروهای آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی را در هر اقدام نظامی آینده مورد بررسی قرار داده است.

هشدار فرانسه به اسد

 فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه گفت: استفاده از سلاح شیمیایی به ادلب بی‌پاسخ نخواهد ماند.
فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در ادلب تأکید کرد: برای جلوگیری از وقوع قتل‌عام هر چه لازم باشد را انجام خواهیم داد.
وی تأکید کرد: استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز فرانسه بوده و عبور از آن بی‌پاسخ نخواهد ماند.
وزیر دفاع فرانسه که با رادیوی «اروپاـ۱» گفتگو می‌کرد ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت انسانی در ادلب گفت: برای جلوگیری از قتل‌عام محتمل در استان ادلب سوریه هر عملی که لازم باشد انجام خواهد شد. او گفت امانوئل ماکرون در مورد سوریه با ایران، روسیه و ترکیه از ماه‌ها پیش مذاکره کرده به آنها در مورد استفاده از سلاح شیمیایی توسط اسد هشدار داده است.

در پی افزایش نگرانیهای جامعه جهانی نسبت به استفاده مجدد رژیم اسد از تسلیحات شیمیایی در تهاجم به استان ادلب گزارشها حاکی از آن است که بشار اسد به‌رغم هشدارها، با حمله شیمیایی علیه ادلب موافقت کرده است.

فاکس‌ نیوز ۱۹شهریور ۱۳۹۷- ۱۰سپتامبر ۲۰۱۸در گزارشی گفت بشار اسد با حمله شیمیایی علیه استان ادلب به‌عنوان آخرین مرکز قدرت شورشیان سوری موافقت کرده است.
وال استریت ژورنال با اشاره به اظهارات مقامات ایالات متحده اولین منبعی است که این تصمیم اسد را گزارش کرده است.
ایالات متحده و فرانسه هشدار داده‌اند که حمله شیمیایی علیه ادلب واکنش کشورهای غربی را برخواهد انگیخت.
به گزارش وال استریت ژورنال فشارهای بین‌المللی تاثیر کمی بر روی بشار اسد که از حمایت روسیه و ایران برخوردار است با استفاده از تسلیحات شیمیایی موافقت کرده است...

رژیم اسد در تدارک استفاده از تسلیحات شیمیایی
 

جیم جفری مشاور جدید آمریکا برای سوریه روز پنجشنبه ۱۵شهریور از وجود اسناد زیادی که نشان می‌دهد تسلیحات شیمیایی توسط نیروهای دولتی سوریه آماده می‌شوند تا در شمال غرب سوریه در ادلب بکار گرفته شوند، خبر داد.
وی که در ۲۶مرداد به‌عنوان مشاور ویژه مایک پمپئو وزیرخارجه معرفی شد تا گفتگوها حول یک گذار سیاسی در این کشور را نظارت کند با اطمینان گفت ما همه دلایل را داریم که این هشدارها را بدهیم.
جفری در اولین مصاحبه‌اش بعد از انتصاب در این منصب به خبرنگاران گفت هر گونه حمله از نظر ما اشکال دارد چون اوضاع را به‌طور غیرمسئولانه‌یی وخیم‌تر می‌کند. وی افزود اسناد زیادی حاکیست که تسلیحات شیمیایی در حال آماده شدن هستند.
وی وضعیت ادلب را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت ترکیه تلاش دارد از یک حمله تمام‌عیار دولت سوریه اجتناب شود و همچنین اضافه کرد اسد هیچ آینده‌یی به‌عنوان حاکم سوریه ندارد اما این دست واشنگتن نیست که از شر او خلاص شود و با مسکو برای یک گذار سیاسی کار می‌کند.

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر