حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه چهارشنبه 29 سپتامبر 2018 گفت که با وجود توافق ادلب میان ترکیه و روسیه، شبه نظامیان این حزب همچنان در سوریه باقی خواهند ماند.
نصر الله گفت: «تا زمانی که دولت سوریه از بقای ما را  خواسته باشد، ما در سوریه باقی خواهیم ماند».
وی افزود: «آتش‌بس در ادلب و توافقی که صورت گرفته، بر تعداد نیروهای حزب الله در سوریه از نظر کمی تاثیر خواهد گذاشت اما در کل نیروهای این حزب در سوریه باقی خواهند ماند».
در همین حال  دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که با گذشت تنها 48 ساعت پس از اعلام توافق ادلب میان روسیه و ترکیه، هزاران آواره سوری به خانه‌‍یشان در این استان بازگشتند. بازگشت این تعداد از سوری‌ها به خانه‌هایشان جلوی هرگونه عملیات نظامی در آینده را خواهد گرفت.
به دنبال تهدیدهای مکرر رژیم اسد به انجام عملیات نظامی برای بازپس گیری ادلب که از مخالفان سوری که از ابتدای ماه اوت آغاز شد، سازمان‌های بین المللی و حقوق بشری توجه خود را به سوی ادلب جلب کرده و با فشارهای خواستار متوقف کردن عملیات نظامی در ادلب شدند.
آغاز بمباران‌های مناطق مسکونی ادلب توسط جنگنده‌های اسد و روسیه در اوایل ماه اوت باعث آواره شدن بیش از 30 هزار خانواده از غیر نظامیان در این استان شد. این آورادگان پس از شنیدن خبر توافق ادلب میان روسیه و ترکیه و ایجاد منطقه خالی از اسلحه بار دیگر به خانه‌هایشان باز گشتند.