۱۳۹۷ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

ایران و نظام سوریه ومسئول سرنگونی هواپیمای روسیدر استان لاذقیه سوریه

ایران و نظام سوریه ومسئول سرنگونی هواپیمای روسیدر استان لاذقیه سوریه
 
دبی-العربیه.نت فارسی
اسرائیل سه‌شنبه از کشته شدن کادر پرواز هواپیمای نظامی روسی که توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون شد، ابراز تاسف کرد و نظام بشار اسد و ایران را مسئول این سانحه دانست.
به گزارش رسانه‌ها، سخنگوی ارتش اسرائیل سه‌شنبه 18 سپتامبر در این باره گفت: «جنگنده‌های ارتش اسرائیل شامگاه گذشته اقدام به بمباران یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه کردند که قرار بود سامانه‌های تولید اسلحه مدرن، دقیق و کشنده، از ایران به این پایگاه و سپس به حزب‌الله در لبنان منتقل شود. این اسلحه قرار بود برای حمله به اسرائیل اختصاص یابد، از این رو تهدیدی احتمالی به شمار می‌آمد».
او افزود: «تحقیقات اولیه نشان از آن دارد که آتش پدافند هوایی سوریه، دقیق نیست، از این رو هواپیمای روسی را سرنگون کرد. مساله دیگر این است که هنگام شلیک پدافند هوایی سوریه به سمت هواپیمای روسی، جنگنده‌های روسیه در آسمان اسرائیل بودند».
او ادامه داد: «تحقیقات اولیه نشان از ان دارد که هنگام حمله هوایی اسرائیل به لاذقیه، هواپیمای روسی در منطقه این عملیات حضور نداشت. اما پدافند هوایی سوریه بی هدف شلیک می‌کرد».
او تاکید کرد که اسرائیل، تمام اطلاعات ضروری برای بررسی و تحقیق درباره حادثه را به منظور رسیدن به حقیقت در اختیار دولت روسیه قرار خواهد داد.
وزارت امور خارجه روسیه هم پیش از این اعلام کرده بود که سفیر اسرائیل در مسکو را پس از سرنگونی هواپیمای روسی، احضار کرده است.
پیش از این وزارت دفاع روسیه س اعلام کرده بود که پدافند هوایی نظام سوریه به اشتباه هواپیمای نظامی روسی را در آسمان لاذقیه سرنگون کرد.
بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های اسرائیلی به طور عمد «وضعیت خطرناکی» برای هواپیمای روسی به وجود آوردند.
این بیانیه افزوده که خلبانان اسرائیلی، هواپیمای روسی را در مسیر پدافند هوایی سوریه قرار دادند.
وزارت دفاع روسیه ادامه داد که اسرائیل، تنها یک دقیقه پیش از آغاز عملیاتش در سوریه، ارتش اسرائیل را در جریان گذاشت «از این رو زمان کافی برای دور کردن هواپیمای روسی از منطقه خطر وجود نداشت».
بنا بر این، روسیه، اسرائیل را مسئول کشته شدن 15 نظامی روس دانست که سرنشین هواپیما بودند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «نظامیان به دلیل اقدام‌های نامسئولانه اسرائیل، جان خود را از دست دادند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر