۱۳۹۷ شهریور ۱۵, پنجشنبه

اگر در ادلب قتل‌عام شود جهان و آمریکا به خشم خواهد آم - ترامپ:

 اگر در ادلب قتل‌عام شود جهان و آمریکا به خشم خواهد آم - ترامپ:

 

سوریه هشدار ترامپ
سوریه هشدار ترامپ
رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ در گفتگویی که از تلویزیون فاکس‌نیوز پخش شد، ضمن هشدار به دولت اسد در مورد واکنش آمریکا و جهان به حمله رژیم اسد و هم‌پیمانان او به استان ادلب سوریه از جمله گفت: «در مورد سوریه فکر می‌کنم در ادلب وضعیت بسیار ناراحت‌کننده ایست، آنچه که در این استان می‌گذرد که محاصره شده است آنها (رژیم اسد) فکر می‌کنند که ۳۵۰۰۰از دشمنانشان را در آنجا دارند در حالی که سه میلیون مردم در آنجا زندگی می‌کنند! من می‌توانم بگویم که ما بسیار بسیار با درایت و محتاط خواهیم بود زیرا جهان مراقب است.
آنها را نمی‌توانند قتل‌عام کنند! اگر قتل‌عام شوند جهان به خشم خواهد آمد و آمریکا نیز به خشم خواهد آمد، من این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنم.
لذا اکنون این استان در محاصره است و توسط افرادی با تسلیحات بسیار محاصره شده است و مردم بیگناهی هستند دست کم ۳میلیون مردم بیگناه در آنجا هستند و باید بسیار مراقب باشیم و جهان مراقب است و آمریکا نیز از نزدیک مراقب است.

خاطرنشان می‌شود، دونالد ترامپ به رژیمهای دمشق و تهران و همچنین مسکو هشدار داده بود که در صورت انجام حمله بی‌محابا به ادلب، اشتباه انسانی بزرگی خواهد بود، در این حمله شاید صدها هزار نفر قربانی شوند.
کاخ سفید نیز در بیانیه‌یی گفته بود، آمریکا و هم‌پیمانان آن برای یافتن یک راه‌حل دیپلماتیک پایدار برای جنگ سوریه تلاش خواهند کرد.

نقش رژیم ایران در کشتار مردم سوریه
استان ادلب با حدود ۳میلیون سکنه، در ۳۰۰کیلومتری شمال دمشق واقع شده است، این استان بعد از حملات وحشیانه رژیم بشار اسد با پشتیبانی رژیم ایران به مناطق دیگر تحت کنترل اپوزیسیون و اعمال سیاست کوچ اجباری به مسکن حدود یک و نیم میلیون آواره سوری شد، به‌علاوه این استان منطقه امنی برای اپوزیسیون و گروه‌های شورشیان ضد رژیم اسد است.

جنگ سوریه با حدود نیم میلیون نفر کشته و حدود دوازده میلیون آواره هفت سال پیش با سرکوب اعتراض مسالمت‌آمیز مردم توسط بشار اسد آغاز شد، رژیم ایران به‌عنوان اصلی‌ترین حامی مالی و نیرویی و تسلیحاتی رژیم اسد با زدن از اموال مردم ایران در کشتار مردم سوریه نقش اصلی را ایفا کرده است، این رژیم علاوه بر اعزام نیروی وحشی سپاه پاسداران خامنه‌ای به سوریه، شبه نظامیان وابسته‌اش را از لبنان و عراق و افغانستان و.. به سوریه اعزام می‌کند تا به هر قیمت بشار اسد را در حاکمیت حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر