روزنامه اسرائیلی «هرتس» روز پنجشنبه تصاویری ماهواره‌ای از حملات اخیر اسرائیل به صنایع نظامی و زاغه‌های تسلیحاتی مشترک ایران و سوریه در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق و حومه بندر لاذقیه را منتشر کرد.
این تصاویر ماهواری با انتشار عکس‌هایی از این امکان زمان قبل از حمله هوایی و پس انجام حملات هوایی، حجم ویرانی و تخریب زاغه‌ها را نشان می‎دهد.
تصاویر ماهواره‌ای که توسط شرکت ImageSat International به نقل از شرکت ماهواره‌ای اسرائیل به عنوان بخشی از گزارش اطلاعاتی خود منتشر کرده است، نشان می‌دهد که یک زاغه اسلحه در لاذقیه به طور کامل تخریب شده است. این تصاویر ماهواره‎ای مناطق مورد هدف قرار گرفته را با تصاویر قبل از حمله مقایسه کرده و حجم تخریب را نشان داده است. تصاویر همچنین بقایای آنچه به نظر می رسد یک هواپیما در فرودگاه دمشق است.

پس از سرنگونی جنگنده روس توسط پدافند هوایی سوریه که به اشتباه صورت گرفت، ارتش اسرائیل در بیانیه‎ای اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور تاسیسات صنعتی‌، زاغه‌های اسلحه و یک هواپیمای بوئینگ ایرانی که حامل اسلحه برای حزب الله بود را در نزدیکی فرودگاه دمشق و برخی مناطق اطراف لاذقیه را با موشک هدف قرار داده است. اسرائیل می‌گوید، در این اماکن ایران اسلحه تولید و سپس به حزب الله لبنان ارسال می‌کند.


رسانه‌های دولتی سوریه بامداد چهارشنبه اعلام کردند که چندین موشک اسراییلی توسط دفاع هوایی این کشور ردگیری شدند.

رامی عبدالرحمن، رئیس سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در این مورد گفت، حملات موشکی اسرائیل یک انبار تسلیحاتی را در نزدیکی فرودگاه دمشق هدف که در آن سلاح‌های جدیدی از ایران برای حزبالله لبنان وارد شده بود را هدف قرار داد.