خبرگزاری بلومبرگ روز پنجشنبه 20 سپتامبر 2018 در گزارشی نوشت، شرکت آلمانی خودرو سازی فلوکس‌واگن تصمیم گرفته تا در چارچوب تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازار این کشور را ترک کند.
به گزارش این خبرگزاری، دولت دونالد ترامپ، این شرکت را قانع کرده که به پیروی از تحریم‌های واشینگتن علیه تهران به فعالیت خود در ایران پایان دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز با انتشار خبر نوشته است که کاخ سفید هنوز در باره خبر تصمیم شرکت خودروسازی فولکس واگن نظری نداده است.
دولت دونالد ترامپ در ماه مه سال جاری اعلام کرد که از توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی که در سال 2015 به امضا رسید، خارج شده است.
به نوشته بلومبرگ، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان اعلام کرد که به دنبال مخالفت آمریکا با اعطای معافیت به شرکت خودروسازی فولکس واگن در خصوص تحریم‌ها علیه تهران، این شرکت به تمامی فعالیت‌های خود در ایران پایان داده و بازار این کشور را ترک خواهد کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، «ریچارد گرنل» سفیر ایالات متحده در آلمان مسئول این مذاکرات با شرکت خودروسازی آلمانی در شهر ولفسبورگ بود.
طبق این گزارش، بنابر توافقی که میان ایالات متحده و شرکت فولکس‌واگن صورت گرفته این شرکت برای انجام برخی فعالیت‎ها انسان دوستانه در ایران مجاز خواهد بود.