۱۳۹۷ مرداد ۱۵, دوشنبه

سلسله‌یی از تحقیقات پیرامون توطئه‌های تروریستی رژیم ایران - وال استریت ژورنال

سلسله‌یی از تحقیقات پیرامون توطئه‌های تروریستی رژیم ایران  - وال استریت ژورنال 

توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا
توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا
وال استریت ژورنال طی گزارشی در روز ۳اوت (۱۲مرداد) درباره توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی در کشورهای اروپایی، به توطئه تروریستی رژیم علیه گردهمایی بزرگ پاریس و دستگیری دیپلمات‌تروریست آخوندها اسدالله اسدی در آلمان پرداخته، و می‌نویسد: «سلسلةی از تحقیقات پیرامون توطئه‌های تروریستی و ارتکاب قتل تحت حمایت (رژیم) ایران، جبهه جدیدی را در تلاش‌های آمریکا برای متقاعد ساختن دولتهای اروپا به قطع روابطشان با (حکومت) تهران به‌دنبال خروج پرزیدنت ترامپ از توافق اتمی در ماه می، گشوده است.

 

دستگیری دیپلمات تروریست رژیم ایران در رابطه با توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران

در اواخر ژوئن، پلیس در ۳کشور اروپا یک دیپلمات (رژیم) ایران و ۳نفر دیگر را در رابطه با یک توطئه بمب‌گذاری مظنون در گردهمایی اپوزیسیون ایران در حومه پاریس دستگیر کرد؛ این یک رویارویی علنی نادر بین سرویس‌های امنیتی اروپا و (رژیم) ایران به‌شمار می‌رود.

مایک پمپئو - تروریسم تحت حمایت رژیم ایران در اروپا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته (میلادی) گفت: «اروپا از تروریسم تحت حمایت (رژیم) ایران در امان نیست. این رژیم هم‌زمان با این‌که تلاش دارد اروپا را متقاعد کند در توافق (اتمی)... بماند، حملات تروریستی در اروپا طراحی می‌کند».
وال استریت ژورنال، می‌افزاید: « ماه گذشته (میلادی) مقامهای فرانسه، بلژیک و آلمان ۴نفر شامل یک دیپلمات (رژیم) ایران مستقر در وین را به‌خاطر طرح بمب‌گذاری علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت... در حومه پاریس در ۳۰ژوئن دستگیر کردند.
رودی جولیانی وکیل شخصی آقای ترامپ یکی از چندین تن از منتقدان بلندپایه آمریکایی (رژیم) تهران بود که در این گردهمایی سخنرانی کردند
دستگیریهای مذکور چند روز قبل از سفر رئیس‌جمهور (رژیم) ایران حسن روحانی به اروپا برای جلب حمایت از توافق اتمی صورت گرفت.

۴دهه حوادث تروریستی تحت حمایت (رژیم) ایران در اروپا

مرکز ملی ضدتروریسم ایالات متحده که یک آژانس دولتی است، جدولی را از ۴دهه حوادث تروریستی تحت حمایت (رژیم) ایران در اروپا، شامل دستگیری ۲عامل (رژیم) ایران در ماه مارس باتهام تروریسم توسط مقامهای آلبانی، ارائه کرده است.
یک دیپلمات غربی گفت، این دستگیریها به یک تلاش قبلی برای حمله توسط (رژیم) ایران علیه سازمان مجاهدین در آلبانی مرتبط بوده است.
وال استریت ژورنال در بخشی از این گزارش تلاش‌های کشورهای اروپایی برای حفظ برجام بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی را مورد اشاره قرار داده و اضافه می‌کند آنها از اتخاذ موضع سخت‌تری (علیه رژیم ایران) اکراه دارند.

تحقیقات پیچیده پیرامون توطئه تروریستی رژیم ایران در پاریس

سایت بازفید در مورد توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس که مریم رجوی سخنران اصلی آن بود، مقاله‌ای به قلم میچ پرودرو به چاپ رساند، در تخلیص این مقاله می‌خوانیم: دادستانهای آلمانی می‌گویند یک دیپلمات ایرانی مستقر در اتریش برای بمب‌گذاری در این اجلاس توطئه کرده بود.
دادستانهای آلمان روز چهارشنبه‌ رسماًً یک دیپلمات ایرانی را به توطئه برای منفجر کردن اجلاس سالانه یک گروه مخالف ایرانی نزدیک پاریس متهم کردند که مدتهاست کارزاری را برای سرنگون کرن دولت تهران به‌راه انداخته است.
حداقل ۳۳نفر از مقامات سابق آمریکا، از جمله رودی جولیانی وکیل کنونی رئیس جمهور ترامپ و شهردارِ سابق شهر نیویورک نیز در اجلاس ۳۰ژوئن شورای ملی مقاومت ایران حضور داشتند.

تحقیقات پیچیده در مورد توطئه تروریستی در پاریس

در رابطه با توطئه بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران که گستره آن حداقل ۵کشور را در بر می‌گیرد، تحقیقات پیچیده‌ای در اواخر ژوئن شروع شد، هم زمان با دستگیری یک زوج بلژیکی ایرانی تبار در مرز لوگزامبورگ توسط پلیس بلژیک، به‌خاطر داشتن ۵۰۰گرم مواد انفجاری TATP که یک ماده قدرتمند انفجاری دست‌ساز و مورد علاقه گروه‌های تروریستی می‌باشد.
گفته می‌شود این زوج که مأموران تحقیق، آنها را اهل انترپ Antwerp معرفی کرده‌اند، در حال بازگشت از یک ملاقات با اسدالله اسدی در لوگزامبورگ بودند. او یک دیپلمات ایرانی می‌باشد که مأموران تحقیق آلمانی می‌گویند یک عامل اطلاعاتی است که از سال ۲۰۰۴ تحت پوش در وین زندگی می‌کرده است و کسی است که ماموریتش « قبل از هر چیز شامل آن است که گروه‌های اپوزیسیون در داخل و خارج از کشور را به‌شدت تحت نظر گرفته و با آنها مقابله کند».
مأموران تحقیق آلمان می‌گویند که او مواد انفجاری را برای این زوج تهیه کرده و دستور حمله مزبور به گردهمایی اپوزیسیون ایران را داده است. وی که ظاهراً در حال بازگشت به اتریش بود در آلمان دستگیر شد.

تحقیقات و همکاری ۵کشور اروپایی

یک مقام پلیس بلژیک ابعاد تحقیقات را برای باز فید نیوز (Buzz Feed News) مورد تأیید قرار داد. این مقام که مجاز به صحبت کردن علنی در مورد پرونده‌های فعال جنایی نبود گفت، « این تحقیقات پیچیده‌ای است که در آن آژانسهای زیادی مجبورند از نزدیک با هم کار کنند. ملاقاتی در لوگزامبورگ صورت گرفت که تحت مراقبت بود و همه به‌سر عت در کنار هم کار کردند تا این بمب را کشف کرده و اسدی را دستگیر کنند. به‌نظر می‌رسد که رژیم ایران امیدوار بود که چنین بمب‌گذاری یک مسأله داخلی مجاهدین خلق به‌نظر برسد، و این البته تئوری محتملی بود به جز این‌که ما نفر آنها (دیپلمات تروریست رژیم ایران) را در حین عمل دستگیر کردیم».
این مقام گفت که پلیس و سرویسهای اطلاعاتی از بلژیک و آلمان و فرانسه و لوگزامبورگ و آلبانی جایی که مجاهدین خلق حضورگسترده‌ای دارد در این تحقیقات درگیر بودند.
بعد از مجموعه‌ای از افشاگریهای علنی علیه رژیم ایران که مخالفانش در اروپا را با مجموعه‌ای از بمب‌گذاریها و سوقصدها در سراسردهه ۱۹۸۰و ۱۹۹۰هدف قرار می‌داد، سرویسهای اطلاعاتی ارو پای غربی دست به اقدامات شدیدی زدند.و از آن پس بنا‌به‌گفته سه مقام اطلاعاتی و پلیس در کشورهای اتحادیه اروپا، ایران به‌طور عام، ازرویارویی خشونت‌آمیز با فعالان ضد رژیم در ارو پای غربی خودداری می‌کرد.

بدترین زمان برای عملیات تروریستی

یک عضو سرویس اطلاعاتی یک کشور ناتو که در خاورمیانه مستقر است گفت« ایران به واقع نمی‌توانست بدتر از این زمانی را برای این عملیات انتخاب کند».
کشورهای اروپایی تلاش دارند که توافق اتمی را سرپا نگه دارند و آنها چنین عملیات احمقانه‌ای را پیش می‌برند که تعدادی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا را به خشم آورده است.
شما تعجب می‌کنید که آیا او در اختیار خود بوده یا شاید این علامتی از مشکلات درونی ایران است زیرا افراد مسئول اجازه چنین عملیاتی را در این زمان نمی‌دهند».
اجلاس و گردهمایی هواداران مجاهدین خلق (M.E.K) سالانه در حومه پاریس برگزار می‌شود.
بنا به گفته روزنامه گاردین که به همایش اپوزیسیون ایران انعکاس داد، علاوه بر جولیانی شخصیتهای آمریکایی دیگری شامل سخنگوی سابق مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ و بیل ریچاردسون فرماندار سابق نیومکزیکو در گردهمایی امسال شرکت داشتند.

مطالب مرتبط:

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر