۱۳۹۷ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

مکارم شیرازی:حادثه‌ حوزه علمیه به تمام معنا یک فاجعه بود

 مکارم شیرازی:حادثه‌ حوزه علمیه به تمام معنا یک فاجعه بود
 نتیجه تصویری برای مکارم شیرازی
 «اي آنكه مذاكره شعارت، استخر فرح در انتظارت»! (عکس زیر). منظور استخري است كه هاشمی رفسنجاني در آنجا فوت كرد.

 ایران پرس نیوز
 ناصر مکارم شیرازی در بیانیه ای با اشاره به برگزاری تجمع طلاب حوزه علمیه قم گفت: درشرایط حساسی که در آن قرار داریم، تضعیف حوزه علمیه و مرجعیت و تهدید رئیس جمهوری بر اساس چه ضابطه‌ای بوده؟ آیا همه اینها آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟!
این بیانیه می افزاید: متاسفانه جمعی از طلاب و اساتید را به آنجا دعوت کرده بودند تا درباره مسائل اقتصادی مردم صحبت کنند، سپس ورق برگشت، گوینده‌ای را که هیچ اطلاعی از وضع حوزه‌های علمیه شیعه نداشت، دعوت کرده و بدترین اهانت‌ها را به حوزه علمیه و مراجع شیعه کرد و پلاکاردی را در دست گرفتند که رئیس جمهوری محترم را تهدید به مرگ می ‌کرد و اعتراف ضمنی به مطالب دیگری داشت.
در تصاوير منتشره از تجمع جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه در مدرسه علمیه فیضیه در قم، تابلويي در دست يكي از طلاب ديده مي‌شود كه روي آن نوشته شده است: «اي آنكه مذاكره شعارت، استخر فرح در انتظارت»! (عکس زیر). منظور استخري است كه هاشمی رفسنجاني در آنجا فوت كرد.
علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این شعار نوشت: تاسف بیشتر زمانی به انسان دست می‌دهد که می‌بیند یکی از شعارهایی که روی تابلو حمل می شد، این بود: ای آنکه مذاکره شعارت/ استخر فرح در انتظارت، اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی. این شعار می‌تواند سرنخی برای نحوه فوت آن مرحوم باشد که برای بسیاری از اذهان به صورت یک معما باقی مانده است. در واقع مفهوم این شعار این است که آقای رئیس‌جمهور، ما همانطور که سر آقای هاشمی را زیر آب کردیم سر تو را هم زیر آب خواهیم کرد. وزارت اطلاعات باید این موضوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع ملت برساند. شاید ماجرای فوت ناگهانی و غیرقابل باور رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز روشن شود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر