دادستان عمومی و انقلاب سمنان از اعلام حکم هشت سال زندان برای مدیرکل پیشین یکی از دستگاه‎های اجرایی این استان که به جرم ارتشاء در زندان به سر می‌برد، خبر داد.
حیدر آسیابی با اعلام این خبر، گفت :«حکم قطعی اسماعیل صادقی، مدیرکل پیشین مسکن و شهرسازی استان سمنان که به جرم 9 فقره ارتشاء دستگیر و روانه زندان شده بود، از سوی دادگاه تجدید نظر صادر شده و به مرحله اجرا گذاشته شده است».
به گزارش ایسنا، آسیابی  با اشاره به ارتکاب این مدیر پیشین به 9 فقره ارتشاء، تصریح کرد: «این مجرم به هشت سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی، 9 فقره تحمل شلاق تعزیری، جزای نقدی و ضبط اموال ناشی از ارتشاء محکوم قطعی شده است».
اين تنها مقام ايرانى نيست كه به اتهام فساد و رشوه متهم مى‌شود، بلكه افراد ديگری نیز به اتهام رشوه و فساد از کار برکنار و بخه زندان محکوم شدند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران روز یکشنبه 5 اوت از بازداشت احمد عراقچی، یکی دیگر از مدیران دولتی خبرداد که معاونت ارزی بانک مرکزی ایران را بر عهده داشت.
به گزارش رسانه ها احمد عراقچی برادرزاده عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران است که ابتدا از سمت خود در معاونت بانک مرکزی برکنار و سپس بازداشت شده است.
احمد عراقچی به همراه چند تن از دیگر از مدیران دولتی و چند نفر از دلالان ارز به اتهام دست داشتن در فعالیت های اقتصادی و مالی غیر مجاز،  اخلالگری در بازار ارز و ضربه به نظام پولی و بانکی کشور بازداشت شدند.