۱۳۹۷ مرداد ۲۰, شنبه

مراکش مبادلات بانکی با رژیم ایران را به‌حالت تعلیق درآورد

مراکش مبادلات بانکی با رژیم ایران را به‌حالت تعلیق درآورد

وزیر خارجه مراکش ناصر بوریطه
وزیر خارجه مراکش ناصر بوریطه
روز شنبه ۲۰مرداد۹۷ و چند روز پس از اجرایی شدن دور اول تحریمهای آمریکا دولت مراکش مبادلات بانکی با ر‌ژیم ایران را به‌حالت تعلیق درآورد.
مراکش اعلام کرد که با تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران همراهی می‌کند و مبادلات بانکی با رژیم ایران را به‌حال تعلیق درمی‌آورد.
به نوشته روزنامه "لاکوم" و به‌نقل از منابع نزدیک به وزارت‌خارجه مراکش، در پی صدور فرمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کمپانی‌ها و بانکهای مراکشی در مورد ادامه مراودات تجاری با تهران از این وزارتخانه هشدارهایی دریافت کرده‌اند.
بر اساس سندی از وزارت‌خارجه مراکش که در این نشریه منتشر شده، این وزارتخانه به "انجمن بانک‌داری مراکش" در مورد مراودات و ارتباط با دارایی‌ها و سرمایه‌های ایرانی هشدار داده است.

قطع روابط دیپلماتیک مراکش با رژیم ایران

مراکش حدود سه ماه پیش به‌دلیل "حمایت رژیم ایران" از شبه‌‌نظامیان در این کشور روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرده بود.
به گزارش خبرگزاری آلمان، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور روابط سیاسی خود با جمهوری اسلامی را قطع کرده و ضمن فراخواندن سفیرش از تهران، سفیر ایران را از مراکش اخراج می‌کند.
مراکش علت قطع روابط با رژیم آخوندی را حمایت این کشور از شبه‌‌نظامیان اعلام کرده است.
دولت مراکش یک دهه پیش نیز به‌دلیل "دخالت ایران در امور بحرین" روابط خود را با رژیم آخوندی قطع کرده بود.

عراق هم به تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران پایبند است

پیش از مراکش، عراق نیز پایبندی خود به این تحریم‌ها را اعلام کرده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست‌وزیر عراق هفتم اوت اعلام کرد گرچه مخالف تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران است، اما به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود. حیدر عبادی تأکید کرده بود که منافع و مصالح عراق حکم می‌کند که این کشور، در مناقشه بین ایران و آمریکا، به تحریم‌های تعیین شده پایبند باشد.
سعد حدیثی، سخنگوی دولت عراق روز پنجشنبه گفت که بغداد به آن بخش از تحریم‌های آمریکا که مربوط به معاملات بانکی و انتقال مالی به وسیله دلار با ایران می‌شود پایبند خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

قطع یا کاهش همکاری شرکتهای اروپایی با رژیم ایران

شرکت آلمانی کشتیرانی هاپاگ-لوید که پنجمین شرکت کشتیهای باری جهان است، خدمات خود را به مقصد تهران به نصف کاهش می‌دهد. مزدا و هیوندای قرارداد خود با شرکتهای رژیم را لغو کرده‌اند.
شرکتهای خودروسازی مزدای ژاپن و هیوندایی کره جنوبی پس از خروج آمریکا از برجام قراردادهای خود را لغو کرده‌اند.

تأکید سفیر آمریکا در مورد خروج سریع‌تر شرکتهای آلمانی از ایران

سفیر جدید آمریکا در تاریخ ۱۴آبان ماه سال ۹۷در برلین از شرکتهای آلمانی خواست که از ایران خارج شوند و تجارت با ایران را متوقف کنند. ریچارد گرنل طی مصاحبه‌یی گفت:‌ کره شمالی در مسیر تبدیل شدن به یک قدرت اتمی است، در سوریه سالهاست نسل‌کشی اتفاق می‌افتد. من مخالف طرز تفکر برخاسته از یک گروه و جمع در دیپلوماسی هستم. اگر ما بخواهیم جلوی بروز جنگ را بگیریم باید دیپلماتهایی را داشته باشیم که سرسختانه عمل کنند. وی در پاسخ به این سؤال که تکلیف آن شرکتهای آلمانی که برخلاف تحریم‌های آمریکا در ایران تجارت بکنند، چه خواهد شد؟ گفت: دولت آلمان باید پاسخ دهد نه آمریکا.

سفیر آمریکا در آلمان: شرکتهای آلمانی فوراً تجارت با رژیم ایران را متوقف کنند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سفیر جدید آمریکا در آلمان به شرکتهای آلمانی توصیه کرد که تجارت با رژیم ایران را به‌دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای بیرون کشیدن از توافق اتمی را متوقف کنند.
سفیر ریچارد گرنل روز سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت و ساعتهایی بعد از این‌که رسماًً وظایف خود را به‌دست گرفت طی پیامی گفت:‌ «دونالد ترامپ گفته است تحریمهای آمریکا بخشهای حیاتی اقتصاد رژیم ایران را هدف قرار خواهد داد. شرکتهای آلمانی که با رژیم ایران تجارت می‌کنند باید به فوریت فعالیتهای خود را خاتمه دهند«…

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر