۱۳۹۷ مرداد ۲۰, شنبه

توقف معامله شرکت تونل سازی هرنکنشت آلمان با رژیم ایران

توقف معامله شرکت تونل سازی هرنکنشت آلمان با رژیم ایران

توقف معامله شرکت تونل سازی هرنکنشت آلمان با رژیم ایران
توقف معامله شرکت تونل سازی هرنکنشت آلمان با رژیم ایران
شرکت تونل‌سازی هرنکنشت آلمان اجرای پروژه‌یی چند میلیون یورویی در ایران را متوقف کرد. این اقدام به‌دنبال اجرایی شدن مرحله اول تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران صورت گرفت.
این شرکت آلمانی، سازنده تونل‌های ترافیکی و ترابری و ارائه کننده ماشین‌آلات حفاری برای هر نوع زمین و خاک است.
رئیس شرکت تونل‌سازی هرنکنشت به مجله هفتگی اقتصاد در آلمان گفت:‌ به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران از پروژه‌یی به ارزش ۲۰میلیون یورو در ایران چشم‌پوشی خواهیم کرد.
هرنکنشت قرار بود ماشین‌آلات حفاری برای ساخت یک تونل عظیم ترافیکی به ایران بفروشد. قرارداد این معامله به‌گفته مارتین هرنکنشت، رئیس شرکت هرنکنشت، آماده امضا بوده است.

شرکتهای آلمانی مجبور به خروج از ایران هستند

بازار آمریکا برای شرکتهای آلمانی بسیار مهم‌تر از بازار ایران هستند رئیس شرکت هرنکنشت می‌گوید ما از ترس عواقب تحریمها ناگزیریم بازار ایران را ترک کنیم.
کمپانی خودروسازی دایملر هم طرح خود برای گسترش همکاری با رژیم ایران را به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است.
توقف یا کاهش همکاری شرکتهای آلمانی در ایران در حالی است که دولت آلمان و اتحادیه اروپا تأکید دارند که از شرکتهای اروپایی برابر تحریم‌های آمریکا حفاظت خواهند کرد. اما این شرکتهای خصوصی که نگران از دست دادن بازار آمریکا هستند، ادامه همکاری با رژیم ایران را ریسک بزرگی می‌دانند که پیامدهای آن روشن نیست.

 

توقف فعالیتهای شرکت آلمانی دایملر در ایران


شرکت خودرو و کامیون سازی دایملر Daimler در آلمان روز سه‌شنبه ۱۶مرداد ۹۷ گفت طرحهای خود را برای گسترش تجارتش در ایران در واکنش به تحریم‌هایی که از جانب آمریکا دوباره علیه رژیم ایران اعمال شده‌اند، متوقف می‌کند.

این کمپانی در بیانیه‌یی به خبرگزاری رویتر گفت: «ما فعالیتهایمان در ایران که از قبل محدود شده بودند را در تبعیت از تحریم‌های اعمال شده متوقف ساخته‌ایم».
دایملر در بیانیه خود گفت: «در حال حاضر هیچ‌کدام از فعالیتهای این کمپانی در زمینه خودرو یا کامیون در ایران ادامه نخواهد داشت...»

شرکت خودروسازی دایملر در اوایل سال ۲۰۱۶ در یک سرمایه‌گذاری مشترک با ایران خودرو، شروع به ساخت و فروش کامیونهای مرسدس بنز در ایران کرد و همچنین طرحی برای گشایش یک دفتر نمایندگی در تهران داشت.

پیشتر در تاریخ ۶خردادماه سال جاری، به‌دلیل همکاریهای شرکت دایملر با رژیم ایران دولت عربستان سفارشش به این شرکت آلمانی را متوقف کرده بود. این اقدام در اعتراض به همکاریهای اقتصادی آلمان با رژیم ایران صورت گرفته است.
به گزارش مجله اشپیگل ۶خرداد ۹۷، عربستان سعودی سفارشات خود را به شرکتهای آلمانی متوقف کرد. این مجله آلمانی گزارش داد: عربستان سعودی به‌دلیل سیاست حکومت فدرال آلمان در قبال خاورمیانه، سفارشات خود را به شرکتهای آلمانی متوقف کرده است.
این مجله اشاره می‌کند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی این توقف سفارش را در بودجه جدید، نهادهای حکومتی کشورش وضع کرده است.

بیشتر بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر