۱۳۹۷ مرداد ۱۸, پنجشنبه

پیوستن شاکیان خصوصی به پرونده قضایی توطئه تروریستی رژیم ایران علیه مجاهدین

پیوستن شاکیان خصوصی به پرونده قضایی توطئه تروریستی رژیم ایران علیه مجاهدین

پیوستن شاکیان خصوصی به پرونده قضایی توطئه تروریستی رژیم ایران علیه مجاهدین
پیوستن شاکیان خصوصی به پرونده قضایی توطئه تروریستی رژیم ایران علیه مجاهدین
خبرگزاری فرانسه در گزارش ۱۸مرداد ۹۷ خود از کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران که روز گذشته در بروکسل در مورد سوءقصد خنثی شده علیه اپوزیسیون ایران برگزار شد نوشت: چندین شخصیت سیاسی شرکت‌ کننده در گردهمایی اخیر شورای ملی مقاومت ایران در فرانسه که هدف یک تلاش برای سوءقصد قرار گرفت، از جمله گروگان سابق فارک در کلمبیا، اینگرید بتانکور و رئیس سابق دولت الجزائر سید احمد غزالی، چهارشنبه در پرونده قضایی در بلژیک شاکی خصوص شدند.
این اعلام چهارشنبه در بروکسل توسط وکلایی که آنها را نمایندگی می‌کنند و بعد از اولین دیدار با قاضی بلژیکی که پرونده را در شهر انورز(شمال) قضاوت می‌کند، صورت گرفت.

جزییات خنثی شدن طرح تروریستی علیه مجاهدین

روز دوم ژوئیه (۱۱تیرماه) دادستانی فدرال بلژیک که در زمینه تروریستی صاحب صلاحیت است، اعلام کرده بود که یک پروژه سوءقصد با بمب را که قرار بود دو روز قبل از آن در ویلپنت واقع در منطقه پاریس در گردهمایی بزرگ سالانه شورای ملی مقاومت ایران، ارگانی که شامل سازمان مجاهدین خلق است، صورت گیرد را به شکست کشانده است.
یک زوج بلژیکی با اصلیت ایرانی در همان روز ۳۰ژوئن در منطقه بروکسل در حالیکه حدود ۵۰۰گرم مواد منفجره تی ای تی پی در ماشینشان داشتند دستگیر شدند.
یک دیپلمات که حوزه مأموریتش وین است، اسدالله اسدی، که توسط شورای ملی مقاومت ایران متهم است که «آمر» این سوءقصد بوده است نیز در آلمان دستگیر شد در حالیکه یک مظنون چهارم در فرانسه دستگیر و ماه گذشته به عدالت بلژیک تحویل داده شد.
از نظر مجاهدین و حامیان آنها این «تو‌طئه » دال بر وجود «تروریسم دولتی» است که رژیم ایران اعمال می‌کند.

 

طرح تروریستی در عالیترین سطح رژیم ایران تصمیم‌گیری شده است

در کنفرانس مطبوعاتی وکیل فرانسوی ویلیام بوردون که از ۱۵سال پیش از شورای ملی مقاومت ایران دفاع می‌کند گفت: « مجموعه‌یی از شواهد بسیار قوی وجود دارد که به این سمت رهنمون می‌کند که این پروژه سوءقصد توسط عناصر خودسر تصمیم‌گیری نشده است بلکه اجبارا در یک سطح بسیار بالا و حتی در عالی‌ترین سطح رژیم ایران تصمیم‌گیری شده است.»
در کنار او همکار بلژیکی‌اش ریک وانروسل اطمینان داد که همراه او در این پرونده سه نفر را که در ویلپنت حضور داشتند تا از مخالفان ایرانی حمایت کنند وکالت می‌کند و آنها شاکی خصوصی شده‌اند.
علاوه بر شخصیت فرانسوی کلمبیایی اینگرید بتانکور و آقای غزالی که دولت الجزائر را بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ اداره می‌کرد، یک سرهنگ سابق ارتش آمریکا که در عراق مأموریت اجرا کرده است وسلی مارتین و چهار پارلمانتر یا پارلمانتر سابق از ملیتهای مختلف(آمریکایی، انگلیسی و ایتالیایی) را در بر می‌گیرد.
آقای وانروسل گفت «ما امیدواریم در روزهای آینده به پرونده دسترسی داشته باشیم آنگاه امکان این را خواهیم داشت که درخواست اقدامات تحقیقی از قاضی تحقیق کنیم.»
وکلا گفتند که این روند قضایی ممکن است طول بکشد، و تأکید کردند که آقای اسدی که در آلمان به اتهام « فعالیت اطلاعاتی» و « توطئه برای انجام یک قتل » زندانی شده است، با استرداد خود به بلژیک مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر