۱۳۹۷ شهریور ۶, سه‌شنبه

رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند و از سرکوب مردم دست بردارد - نیکی هیلی و برایان هوک:

 رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند و از سرکوب مردم دست بردارد - نیکی هیلی و برایان هوک:

نیکی هیلی - برایان هوک
نیکی هیلی - برایان هوک
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل و برایان هوک رئیس «گروه اقدام ایران» روز سه‌شنبه ۶شهریور۹۷ در نشست بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن شرکت کردند و در مورد دخالتهای رژیم ایران در منطقه، سرکوب مردم ایران و برجام سخنرانی کردند.

رژیم ایران به حمایتش از تروریسم و فعالیت‌های موشکی ادامه داد

نیکی هیلی با اشاره به پرداخت پول نقد به رژیم ایران در دولت اوباما گفت: ما میلیاردها دلار پس از برجام به ایران دادیم اما رژیم ایران به حمایتش از تروریسم و فعالیت‌های موشکی ادامه داد. با ادامه برجام ایران تبدیل به کره شمالی می‌شد. برجام یک توافق بد بود و امکان اصلاحش وجود نداشت.
وی افزود: کشورهای اروپایی دوست داشتند در برجام بمانند. آنها نمی‌خواستند اعتراف کنند که اشتباه کرده‌اند. نیت آنها برای توافق درست بود اما در نهایت اشتباه کردند و حالا شرکتهایشان از ایران خارج شده‌اند.

رژیم ایران باید از سوریه خارج شود

وی درباره نقش رژیم ایران در دیگر کشورها نیز گفت: باید در هر زمان و مکانی نگران اقدامات رژیم ایران در سوریه، یمن و لبنان بود. باید جلوی اقدامات آنها گرفته شود. رژیم ایران باید از سوریه خارج شود. ما با روسیه در این زمینه کار خواهیم کرد.

برایان هوک: ایرانیها تحت یک دیکتاتوری مذهبی زندگی می‌کنند

برایان هوک، سرپرست گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا نیز گفت: ایرانی‌ها تحت یک دیکتاتوری مذهبی زندگی می‌کنند که بر همه ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی شهروندانش دخالت می‌کند و آنها را در ایدئولوژی محصور می‌کند.
وی افزود: با رژیمی که اقلیت‌های مذهبی را زندانی و از حقوق انسانی محروم می‌کند نباید مدارا کرد. ما در کنار اقلیت‌های مذهبی ایران ایستاده‌ایم.

آینده ایران در دست مردم ایران است

برایان هوک، سرپرست گروه اقدام ایران گفت: آینده ایران در دست مردم ایران است. حمایت از مردم ایران سیاست ماست. اگر رژیم ایران تصمیم بگیرد رفتارش را تغییر دهد امکان مذاکره فراهم می‌شود اما شرط‌های آمریکا به‌طور روشن در ۱۲بند آمده است

این مقام وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به افزایش فقر و بیکاری در ایران، دلیل اصلی اقتصاد ناسالم ایران را فساد مقامات داخلی مانند صادق لاریجانی و حضور مافیاها دانست.
وی با اشاره به هدف تحریمها گفت: هدف تحریم‌ها ساده است. رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند. باید از سرکوبگری و اعمال زور دست بردارد. تلاش داریم تحت این تحریم‌ها فروش نفت رژیم ایران را به صفر برسانیم.
بیشتر بخوانید:

تیم جدید وزارت‌خارجه آمریکا و استراتژی مایک پمپئو در مورد رژیم ایران

سایت فارن پالیسی ۲۶مرداد ۹۷در مطلبی درباره سیاست جدید ایالات متحده در قبال رژیم ایران و تعیین تیمی برای هدایت استراتژی مایک پمپئو وزیر خارجه، از جمله نوشت، یکی از قدرتمندترین مقامات پشت صحنه در وزارت‌خارجه یعنی برایان هوک برای مسئولیت جدیدی در گروه اقدام ایران و کار تمام وقت روی موضوع هدایت تحریمها علیه این رژیم منصوب می‌شود.
وزیر خارجه، مایک پمپئو در حال تشکیل یک گروه جدید می‌باشد که فشار فزاینده سیاسی و اقتصادی علیه رژیم ایران را همآهنگ خواهد کرد، او آن را به‌عنوان تلاشی برای مجبور ساختن این رژیم برای متوقفساختن « رفتار خشونتآمیز و بیثبات کننده» دامنه‌دار طی چند دهه توصیف کرد.

علامتی از میزان حساسیت و درگیر بودن دولت آمریکا برای مهار رژیم ایران

مایک پمپئو گفت این نهاد جدید گروه اقدام ایران خوانده خواهد شد... او گفت ریاست و هدایت این نهاد به‌عهده برایان هوک مدیر سیاست‌گذاری فعلی وزارت‌خارجه آمریکا خواهد بود...
به این اقدام در ایالات متحده، به‌عنوان علامت بیشتری از درگیر بودن پرزیدنت ترامپ با کشوری که تنها سه سال قبل توافقی با آمریکا برای متوقف‌ساختن برنامه اتمی خود امضا کرده بود، نگریسته می‌شود.
انتظار می‌رود برایان هوک از مسئولیت فعلی خود به‌عنوان مدیر سیاست‌گذاری که تاثیر‌ گذارترین منصب در وزارت‌خارجه آمریکا محسوب می‌شود کناره‌گیری کند. هوک پیشتر، توسط رکس تیلرسون در این مسئولیت منصوب شده بود.
برایان هوک، بیش از یک‌سال به‌عنوان یکی از قدرتمندترین مقامات پشت صحنه در وزارت‌خارجه عمل کرده است...
عمده مناسبات ایالات متحده با متحدان اروپایی در رابطه با ایران (قبل و بعد از اعلام ترامپ مبنی بر خروج از توافق اتمی در ماه مه)، تا کنون توسط هوک مدیریت شده است...
هوک در صحبت با خبرنگاران بعد از این‌که پمپئو تشکیل گروه اقدام ایران را اعلام کرد گفت این گروه با یک تیم کوچک کارش را شروع خواهد کرد و سپس پرسنل بیشتری به آن اضافه خواهد شد.(جزئیات بیشتر)

مایک پمپئو: آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۵شهریور۹۷در یک بیانیه گفت:‌ دونالد ترامپ به یک دلیل ساده از برجام خارج شد؛ برجام در تضمین امنیت مردم آمریکا در برابر تهدید ایجاد شده توسط سران رژیم ایران ناکام بود.

آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است

مایک پمپئو افزود: ما به همکاری با همپیمانانمان خود برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه، بستن راه تأمین مالی تروریسم از سوی آنها و مقابله با گسترش موشکهای بالستیک و دیگر سامانه‌های جنگ‌افزاری پیشرفته توسط رژیم ایران که صلح و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد. ما همچنین اطمینان خواهیم یافت که ایران – نه اکنون و نه هیچ گاه دیگر – هیچ راهی برای دستیابی به یک جنگ‌افزار هسته‌یی نخواهد داشت. ایالات متحده در کنار مردم ایران ایستاده است؛ مردمی که در آرزوی داشتن یک کشور دارای فرصت‌های اقتصادی، شفافیت دولتی، و بدون سرکوب هستند. (جزئیات بیشتر)


مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر