۱۳۹۷ مرداد ۱۸, پنجشنبه

موضع سخت‌تر نخست‌وزیر ایتالیا علیه رژیم ایران

موضع سخت‌تر نخست‌وزیر ایتالیا علیه رژیم ایران

جوزپه كونته  نخست وزیر ایتالیا
جوزپه كونته نخست وزیر ایتالیا
نخست‌وزیر ایتالیا گفت موضع سخت‌تری را در قبال (رژیم) ایران مورد بررسی قرار می‌دهیم..
جوزپه کونته روزی چهارشنبه ۱۷مرداد ۹۷ طی یک کنفرانس مطبوعاتی در رم افزود، به‌تازگی از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است که اطلاعات مربوط به برنامهٔ مشکوک اتمی رژیم ایران را که منجر به تحریم‌های جدید آمریکا شده است، با ایتالیا به اشتراک بگذارد... اگر مشخص شود توافق (اتمی) غیرمؤثر است، ما خواهان آن هستیم که ضرورت اتخاذ مواضع جدی‌تر را بررسی کنیم.
آسوشیتدپرس با انتشار این خبر افزود: ایتالیا به‌طور سنتی یک شریک عمده تجاری (رژیم) ایران بوده است. اما شرکت عظیم انرژی انی ایتالیا در سال جاری معاملاتش را با رژیم ایران متوقف کرد و شرکت خودروسازی فیات و کرایسلر نیز حضور خود را در ایران از مدتی پیش کاهش داده‌اند.

همکاری ایتالیا با آمریکا علیه رژیم ایران

به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا «آنسا»، نخست‌وزیر ایتالیا اظهار داشت:
"در دیدار اخیر با دونالد ترامپ گفتم که آماده‌ایم در صورت وجود شواهد و مدارک جدید دال بر گسترش برنامه هسته‌یی ایران در گزارش سازمان اطلاعات آمریکا موضع‌ سختگیرانه‌تری علیه تهران اتخاذ کنیم.
دولت ایتالیا منتظر است این موضوع را با تمام کمال بررسی کند.".

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا

دوشنبه هشتم مرداد (۳۰ژوئیه ۲۰۱۸) دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور نخست‌وزیر ایتالیا گفت: نخست‌وزیر و من توافق کردیم که رژیم بیرحم ایران هرگز نباید اجازه یابد سلاح اتمی داشته باشد، هرگز.
ترامپ خاطرنشان کرد: ما کشورها را ترغیب می‌کنیم به این رژیم فشار وارد کنند تا به طیفی از فعالیتهای بدخواهانه‌اش خاتمه بدهد. آنها همین الآن در شرایط سختی به‌سر می‌برند. من به توافق اتمی قبلی پایان دادم. اگر ما بتوانیم روی چیزی کار کنیم که معنی‌دار و مهم باشد و مثل توافق قبلی کاغذ سیاه کردن نباشد من با آنها ملاقات می‌کنم.
رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره مذاکره با رژیم در چنین شرایطی، گفت: در صورتی که آنها بخواهند و آمادگی داشته باشند من یقیناً با آنها ملاقات می‌کنم و هیچ پیش‌شرطی هم در کار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر