۱۳۹۷ مرداد ۱۲, جمعه

گزارشی از اسکای نیوز- ایران... گسترش دامنه اعتراضات در شهرهای مختلف

گزارشی از اسکای نیوز- ایران... گسترش دامنه اعتراضات در شهرهای مختلف 

تظاهرات اصفهان منطقه شاپور جدید -
تظاهرات اصفهان منطقه شاپور جدید -
روز پنجشنبه ۱۱مرداد۹۷ دامنه اعتراضات در ایران گسترده‌تر شد.
اسکای نیوز ۱۲مرداد۹۷: در ارتباط با موج تظاهراتی که طی روزهای گذشته شهرهای ایران را در نوردیده می‌نویسد:
رژیم ایران برخورد با تظاهر کنندگان را تغییر نداده و مجدداً به دستگیری تعدادی از معترضان پناه برده و به سوی آنها گاز اشک‌آور پرتاب کرده یا برای متفرق کردن آنها از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرده است.
یکی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران گفت: رژیم با معترضانی که شعارهای مسالمت‌آمیز می‌دادند تا بتوانند وضعیت سختی که در آن هستند را بازتاب کنند با خشونت برخورد کرده است.

فرار از بحرانهای داخلی

رژیم به‌جای پرداختن به بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی و اجتماعی دیگر که کشور را فراگرفته به بحرانهای خارجی می‌پردازد.
معترضان در شهر نجف آباد علیه اعزام جوانان ایرانی برای شرکت در جنگ سوریه شعار دادند امری که نشان می‌دهد مردم ایران مخالف صرف اموال کشور برای توسعه‌طلبیهای رژیم در خارج ایران هستند.

رژیم در تلاش برای نادیده گرفتن خشم مردم ایران مدعی شده است که این اعتراضات توطئه خارجی است و به این دلیل به ریشه بحران و پیدا کردن راه‌حل برای آن فکر نمی‌کند.

سناتور جمهوریخواه تد کروز، که به طرفداری از تغییر در ایران معروف است گفت: « آمریکا باید هر کاری که از دستش بر می‌آید را انجام دهد تا از تظاهر کنندگانی که به خیابانها آمده‌اند تا علیه رژیم آخوندی شورش کنند حمایت کند.
سخنگوی سناتور تد کروز گفت: رژیم ایران از توافق اتمی امضا شده در زمان باراک اوباما استفاده کرد پولهای ناشی از آن را به‌جای هزینه کردن برای مردم ایران صرف حمایت از تروریسم کرده است.

از طرفی مریم رجوی پرزیدنت اپوزیسیون ایران از اعتراضات مردم علیه جنایتهای سپاه پاسداران تقدیر کرد و در یک پیام توییتری گفت: شهرهای شورشی یکی بعد از دیگری به یکدیگر می‌پیوندند. فریاد مردم تشنه آزادی رساتر می‌شود و قیام لحظه به لحظه در حال گسترش است. هیچ نیرویی قدرتمندتر از جوانان همبسته و متحد نیست..
فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: هم‌چنانکه در تمامی اعتراضات تأکید کرده‌ایم احترام به آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز ضروری است.
او در این رابطه که آیا دبیرکل سازمان ملل‌متحد با حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم تماس گرفته و در مورد تظاهرات جدید در کشور و برخورد مقامات رژیم با جمعیت خشمگین صحبت کرده است اظهارنظر نکرد.

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر