۱۴۰۲ دی ۵, سه‌شنبه

سنتکام از حمله ارتش آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله در عراق خبر داد

 سنتکام از حمله ارتش آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله در عراق خبر داد

آرشیوی از ویرانه ناشی از حمله آمریکا به یک انبار سلاح کتائب حزب الله در عراق - مارس ۲۰۲۰

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، بامداد سه شنبه ۵ دی اعلام کرد نیروهای ایالات متحده ساعت ۲۰:۴۵ شامگاه دوشنبه حملاتی را علیه مواضع گروه «تروریستی» کتائب حزب الله در عراق انجام دادند.

براساس اطلاعیه سنتکام، ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد حملات هوایی ایالات متحده تأسیسات مورد نظر را منهدم کرده و احتمالاً باعث کشته شدن تعدادی از شبه‌نظامیان کتائب حزب‌الله شده است.

سنتگام تاکید کرده است در جریان این حمله، هیچ نشانه‌ای مبنی بر ‌این که جان غیرنظامیان در خطر افتاده باشد وجود ندارد.

حملات آمریکا پس از آن صورت گرفت که محل استقرار نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا در اربیل عراق، با یک پهپاد انتحاری هدف قرار گرفت و چند سرباز نیروهای ائتلاف طی آن حمله مجروح شدند.

آدرین واتسون سخنگوی شوای امنیت ملی کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای در همین ارتباط گفت، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده بلافاصله در جریان حمله یکشنبه صبح قرار گرفت و به وزارت دفاع فرمان داد گزینه‌های پاسخ به آنهایی که مسئول حمله‌اند را آماده کند.

به گفته او، گزینه‌های مذکور بعد از ظهر به وزیر دفاع، رئیس جمهوری و اعضای تیم امنیت ملی او ارائه شد. در این جلسه رئیس جمهوری فرمان حمله به سه نقطه مورد استفاده کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته را، با تمرکز بر صرفا فعالیت‌های پهپادی آنها، صادر کرد.

یک مقام ارشد کتائب حزب‌الله ماه گذشته در پستی در شبکه‌های اجتماعی، با تهدید به انجام حملات بیشتر به نیروهای آمریکایی، نوشت:« حملات ما علیه منافع ایالات متحده آغاز قوانین جدید تعامل است.»

این گروه شبه نظامی از سوی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شود. بر گ\رفته از صدای آمریکا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر