۱۴۰۲ آذر ۳۰, پنجشنبه

اسرائیل دستور تخلیه بخشی از خان یونس، بزرگترین شهر جنوب غزه را صادر کرد

 

اسرائیل دستور تخلیه بخشی از خان یونس، بزرگترین شهر جنوب غزه را صادر کرد


خان یونس بخش از خان یونس دستور تخلیه دریافت کرد 

نیروهای حماس اخیراً به ویژه در جنوب غزه، مقاومت شدیدی در برابر عملیاتهای زمینی اسرائیل از خود نشان داده و هر روز این کشور را با شلیک موشک هدف قرار می‌دهند. در همین حال، ارتش اسرائیل حملات خود را تشدید کرده و در این راستا قصد دارد قسمت بیشتری از خان یونس را تخلیه کند.

در حالی که تلاشهای دیپلماتیک جهت توقف جنگ ادامه دارد، ارتش اسرائیل پس از تشدید عملیات در خان یونس، شب گذشته دستور تخلیه بخشی از بزرگترین شهر جنوب غزه، جایی که بیش از ١٤‬٠ هزار آواره در آن پناه گرفته‌اند را صادر کرد. به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، طبق این دستور، ١١٠ هزار نفر از ساکنان جنوب غزه باید محل سکونت خود را ترک کنند.

روز چهارشنبه، تعداد فلسطینیانی که جان خود را در حملات اسرائیل از دست داده‌اند از مرز ٢٠ هزار نفر گذشت. علاوه بر این، سازمان ملل تخمین می‌زند که هزاران نفر نیز در غزه زیر آوار مدفون هستند.

به گفته منیر البرش، مقام ارشد وزارت بهداشت حماس، بمباران روز گذشته اردوگاه آوارگان جبالیه در نزدیکی شهر غزه، ٤‬٦‬ کشته و بیش از ١٠٠ زخمی بر جا گذاشته است.

ارتش اسرائیل از کشف یک شبکه تونل در شهر غزه خبر داد

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهایش به شبکه‌ای وسیع از تونلهای حفر شده در زیر شهر غزه دست یافته‌اند که شامل مواضع فرماندهی و کنترل، اتاق‌های ملاقات و مخفیگاه‌های رهبران ارشد حماس از جمله یحیی سنوار و اسماعیل هنیه است. این در حالی است که اسماعیل هنیه، رئيس دفتر سیاسی حماس برای مذاکره پیرامون یک آتش بس موقت دیگر در قاهره به سر می‌برد.

به گفته دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل، تونلهای حماس، سراسر غزه را پوشش داده و و به بیمارستان های بزرگ ختم می‌شوند.

بر گرفته از ار اف ای فرانسه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر