۱۴۰۲ دی ۴, دوشنبه

ارتش اسرائیل از کشف یک شبکه بزرگ تونلی و اجساد پنج گروگان خبر داد

 ارتش اسرائیل از کشف یک شبکه بزرگ تونلی و اجساد پنج گروگان خبر داد


کشف تونلهای عمیق وطولانی در غزه 

ارتش اسرائیل می‌گوید، یک شبکه تونلی عظیم حماس را در اردوگاه جبالیا در شمال غزه کشف کرده و در آن اجساد پنج گروگان اسرائیلی را یافته است.

در این عملیات اجساد سه سرباز و دو غیرنظامی ربوده‌شده پیدا شده است. این اجساد متعلق به دو افسر و یک گروهبان و دو غیرنظامی به نام‌های الیا تولدانو و ادن زاخاریا هستند.

پیش از این ارتش اسرائیل به اطلاعاتی از اجساد دو گروگان در منطقه اردوگاه جبالیا دست یافته و در حین اسکن منطقه، مسیرهای تونلی را پیدا کرده بود.

این مسیرهای تونلی شامل یک شبکه تونلی عظیم در دو سطح و یک آسانسور بود که ده‌ها متر به سمت یک سالن بزرگ و مرکز فرماندهی حرکت می‌کرد.

ارتش اسرائیل می‌گوید، این شبکه فرعی‌های زیادی دارد که حماس از آن‌ها برای جنگ استفاده می‌کرد، از جمله تونل‌هایی که به زیر یک مدرسه و بیمارستان مجاور می‌رفتند. یکی از مسیرها به خانه احمد غندور، فرمانده سابق تیپ شمال غزه حماس منتهی می‌شد که در حمله هوایی اسرائیل کشته شد.

کل شبکه تونلی کشف شده مساحتی بالغ بر حدود یک کیلومتر مربع دارد. تسلیحات و زیرساخت‌هایی یافت شده‌اند که مورد استفاده برای ساخت سلاح بوده‌اند.

ابتدا دو جسد در ۱۳ دسامبر پیدا شدند و سه روز بعد، سه جسد دیگر در بخش دیگری از این شبکه تونلی یافت شده‌اند.

ارتش اسرائیل می‌گوید، خانواده‌های گروگان‌ها را در جریان تحقیقات ارتش در چارچوب عملیات بازگرداندن اجساد آنها قرار داده است.

این شبکه عظیم تونلی چند روز پیش، پس از تکمیل اسکن‌ها از منطقه توسط ارتش اسرائیل منهدم شد.

دویچه وله 

https://p.dw.com/p/4aXuD

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر