۱۴۰۲ آذر ۳۰, پنجشنبه

هشدار وزیر کشور آلمان نسبت به تکرار آشوب در شب سال نو

 

هشدار وزیر کشور آلمان نسبت به تکرار آشوب در شب سال نو


عملیات تروریستی سال قبل در آلمان

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ وزیر کشور آلمان نسبت به بروز مجدد آشوب و ناآرامی در آتش‌بازی‌های شب سال نو هشدار داده و نسبت به درهم‌آمیختن آشوب‌های احتمالی با اقدامات افراطی حامیان فلسطینیان در این کشور ابراز نگرانی کرد.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری میلادی وزیر کشور آلمان نسبت به احتمال تکرار آشوب خیابانی در جشن‌های شب سال نو و "خشم و خشونت کور به‌ویژه علیه پلیس و نیروهای امدادی" ابراز نگرانی کرد. نانسی فزر که با شبکه تحریریه آلمان سخن می‌گفت، همچنین هشدار داد که این خشونت‌های احتمالی می‌تواند با اقدام‌هایی از سوی گروه‌های افراطی حامی فلسطینی‌ها درهم‌آمیزد.

به گفته فزر در حال حاضر تمایل به استفاده از خشونت در روزهایی مانند شب سال نو افزایش یافته است. او ادامه داد: «باید بسیار مراقب باشیم که خطر چنین آشوب‌هایی با اقدام‌های افراطی همراه شود که اکنون به واسطه درگیری‌های مربوط به جنگ در خاورمیانه شاهدش هستیم.»

سال گذشته در جریان آتش‌بازی‌های سال نو در شماری از شهرهای آلمان افرادی با فشفشه و مواد محترقه به نیروهای پلیس، آتش‌نشانی و همچنین امدادگران حمله کرده و به خودروها آسیب رساندند. براساس گزارش پلیس در حوادث این شب فقط در شهر برلین، ۳۳ نفر زخمی شدند.

نانسی فزر در ادامه سخنانش تأکید کرد: «این خشونت برای من کاملا غیرقابل درک است و به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.»

در همین خصوص مقام‌های مسئول در برلین اعلام کرده‌اند که امسال در شب سال نو شمار نیروهای پلیس به طرز قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. سال گذشته حدود ۱۳۰۰ نفر از نیروهای پلیس در نقاط مختلف برلین حضور داشتند.

پلیس برلین به اینکه شهرها و ایالات دیگر در شب سال نو قادر به اعزام نیروهای کمکی به پایتخت باشند، امید چندانی ندارد زیرا نیروهای پلیس در تمامی ایالت‌ها در این شب در حالت آماده‌باش قرار دارند و به دلیل کمبود نیرو امکان کمک به سایر ایالات اندک است.

طبق قانونی که سال ۲۰۱۷ در آلمان به تصویب رسید،کسانی که به نیروهای امدادگر، آتش‌نشانی و پلیس حمله کنند به حداکثر پنج‌ سال حبس محکوم می‌شوند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر