۱۴۰۲ دی ۷, پنجشنبه

آمریکا یک فرد و سه نهاد تسهیل‌کننده کمک‌های مالی جمهوری اسلامی به حوثی‌ها را تحریم کرد

آمریکا یک فرد و سه نهاد تسهیل‌کننده کمک‌های مالی جمهوری اسلامی به حوثی‌ها را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، روز پنجشنبه هفتم دی یک فرد و سه نهاد مسئول تسهیل انتقال کمک‌های مالی جمهوری اسلامی ایران به حوثی‌ها را تحریم کرد.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری، تحریم‌شدگان به دستور سعید الجمال، از وابستگان به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، میلیون‌ها دلار به حوثی‌های وابسته به جمهوری اسلامی انتقال داده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، تحریم‌های روز پنجشنبه را نشان‌دهنده عزم ایالات متحده برای «محدود کردن انتقال غیرقانونی وجوه به حوثی‌ها» دانست که به گفته او «همچنان به حملات خطرناک علیه کشتیرانی بین‌المللی ادامه می‌دهند» و منطقه را با خطر بی‌ثباتی بیشتر مواجه می‌کنند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد ایالات متحده و شرکایش همچنان شبکه‌های تسهیل‌کننده اصلی را که «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها و حامیان آنها در ایران» را میسر می‌کنند، هدف تحریم‌های خود قرار خواهند داد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز با اشاره به انتقال میلیون‌ها دلار از طریق این نهادها به حوثی‌ها گفت که حملات ادامه‌دار این گروه علیه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن، جریان تجارت آزاد در منطقه را مختل کرده و جان دریانوردان بی‌گناه را به خطر انداخته است.

او حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در حال گذر از نزدیکی سواحل یمن را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» خواند و تصریح کرد: «ایالات متحده به مبارزه با حمایت مالی غیرقانونی ایران از حوثی‌ها ادامه خواهد داد.»

نبیل علی احمد الحذا، رئیس انجمن مبادلات ارز در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در صنعا، یک شرکت صادرات و حمل و نقل در ترکیه، و دو شرکت مستقر در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن، تحریم‌شدگان روز پنجشنبه هفتم دی از سوی ایالات متحده آمریکا هستند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) روز پنجشنبه ۱۶ آذر نیز ۱۳ فرد و نهاد مسئول تامین ده‌ها میلیون دلار ارز حاصل از فروش و ارسال کالاهای ایرانی با حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حوثی‌های یمن را تحریم کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر