۱۴۰۲ دی ۳, یکشنبه

انتقاد وزیر خارجه بریتانیا از نقش ایران در منطقه و جهان

 انتقاد وزیر خارجه بریتانیا از نقش ایران در منطقه و جهان

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس گفت رژیم ایران نقش شرورانه در منطقه دارد

دیوید کامرون ، وزیر خارجه بریتانیا، در مصاحبه‌ای گفته است که جمهوری اسلامی ایران "نفوذی کاملاً شرورانه در منطقه و جهان" دارد. وی گفت، متعهد به بازدارندگی در قبال این رویکرد تهران است.

این هشدار نخست‌وزیر پیشین بریتانیا منطبق با اتهامات آمریکاست مبنی بر اینکه ایران در حملات به کشتی‌های تجاری توسط شورشیان حوثی یمن مشارکت دارد و پهپاد، موشک‌ و اطلاعات تاکتیکی به یمن ارائه می‌دهد.

به گزارش تایمز اسرائیل، کامرون که این هفته از منطقه بازدید کرد و با همتای مصری خود در مورد جنگ اسرائیل در غزه و همچنین وضعیت بی‌ثبات دریای سرخ گفت‌وگو کرد در مصر نیز تهران را به کمک به "نیروهای نیابتی" مختلف این کشور متهم کرد.

کامرون امروز یکشنبه ۲۴ دسامبر به روزنامه تلگراف گفت: «شکی نیست که ایران یک نقش کاملاً شرورانه در منطقه و جهان ایفا می‌کند.»

وزیر خارجه بریتانیا افزود که جمهوری اسلامی حوثی‌ها، حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان تحت حمایت خود در عراق را دارد که در واقع به پایگاه‌های بریتانیا و آمریکا حمله کرده‌اند و البته حماس را نیز دارد.

کامرون گفت: «فکر می‌کنم بسیار مهم است که در وهله نخست، ایران یک پیام فوق‌العاده واضح دریافت کند که این تشدید درگیری قابل تحمل نخواهد بود.»

دیپلمات ارشد بریتانیا که پیش‌تر از مقام نخست‌وزیری کناره‌گیری کرده بود و ماه گذشته به حوزه دیپلماسی بازگشت می‌گوید، لندن همکاری با هم‌پیمانان خود را برای مقابله با اقدامات ایران افزایش خواهد داد.

وی افزود: «ما باید با هم‌پیمانان خود همکاری کنیم تا مجموعه‌ای از اقدامات بازدارنده علیه ایران را توسعه دهیم، و مهم است که ما این کار را انجام دهیم.»

کامرون در این مصاحبه ادامه داد: «خطر و ناامنی در جهان در مقایسه با سال‌ها و دهه‌های گذشته در سطح بسیار بالایی قرار دارد و تهدید ایران بخشی از آن تصویر است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر