۱۴۰۲ دی ۴, دوشنبه

با استقرار نیروهای ائتلاف در منطقه، شرکت کشتیرانی مِرسک دریانوردی در دریای سرخ را از سر می‌گیرد

 با استقرار نیروهای ائتلاف در منطقه، شرکت کشتیرانی مِرسک دریانوردی در دریای سرخ را از سر می‌گیرد



شرکت دانمارکی مرسک اعلام کرد که به لطف آغاز عملیات چندملیتی به رهبری ایالات متحده برای محافظت از کشتی‌ها در برابر حملات شورشیان حوثی یمن، برای از سرگیری سفرهای دریایی در دریای سرخ آماده می‌شود.

حمل و نقل از طریق کانال سوئز و دریای سرخ که یکی از مهم ترین شریانهای تجارت نفت، گاز طبیعی، غلات و کالاهای مصرفی بین اروپا و آسیا است طی هفته‌های اخیر به دلیل حملات مکرر حوثی‌های یمن به کشتی‌های‌ عبوری، دچار اختلالات شدید شده بود. به گفته شرکت کشتیرانی مِرسک، اکنون اما استقرار عملیات چندملیتی ائتلاف جدید آمریکا در منطقه، به تجارت دریایی اجازه می‌دهد تا از دریای سرخ و خلیج عدن عبور کرده و از کانال سوئز به عنوان دروازه میان آسیا و اروپا استفاده کنند.

شرکت مرسک که از آن به عنوان بزرگترین مجموعه کشتی‌رانی جهان نام برده می‌شود، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تأییدیه راه‌اندازی و استقرار نیروی دریایی آمریکا و متحدان آن در دریای سرخ را دریافت کرده و در حال کار بر روی برنامه‌های اولین کشتی‌هایی است که قرار است سفرهای خود را در دریای سرخ از سر بگیرند. بر این اساس، انتظار می‌رود بازگشایی مسیرهای دریایی در این منطقه «از نظر عملیاتی در اسرع وقت اتفاق بیفتد».

حوثی‌های مورد حمایت ایران که پیش از این نیز به صورت پراکنده کشتی‌ها را در منطقه هدف قرار داده‌اند، از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، حملات خود را افزایش داده و تهدید کرده‌اند که کشتی‌های عبوری دریای سرخ که با اسرائیل رابطه داشته باشند را هدف قرار خواهند داد.

حملات حوثی‌ها، ترابری در این مسیر تجاری کلیدی را مختل کرده و از آنجا که شرکت‌ها مجبور به ارسال کالاهای خود از طریق مسیرهای جایگزین و اغلب طولانی‌تر هستند، باعث شده است که هزینه‌های حمل و نقل کالا و بیمه به شدت افزایش یابد.

ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر