۱۴۰۲ آذر ۲۹, چهارشنبه

سخنرانی پایان سال بلینکن؛ تأکید بر اهمیت نابودی حماس و حمایت همه‌جانبه از اسرائیل

 سخنرانی پایان سال بلینکن؛ تأکید بر اهمیت نابودی حماس و حمایت همه‌جانبه از اسرائیل



آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه، ۲۹ آذر در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال میلادی خود به مسائل مختلفی از جمله کمک به اوکراین، درگیری میان اسرائیل و حماس، و رویارویی با چالش‌هایی که چین پیش روی جهان می‌گذارد، پرداخت.

آنتونی بلینکن در سخنانش بر حمایت همه‌جانبه آمریکا از اسرائیل و کاهش میزان تلفات غیرنظامیان تأکید کرد.

ا‌و همچنین از ادامه تلاش‌ها برای بازگرداندن گروگان‌ها و اهمیت قطع مدار خشونت و رسیدن به صلح پایدار گفت.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت اسرائیل نمی‌تواند بین نابودی حماس و رساندن تلفات غیرنظامیان به حداقل یکی را انتخاب کند.

بلینکن افزود که اگر حماس بر سر قدرت بماند و بتواند هفتم اکتبر را تکرار‌ کند، این موضوع نه به نفع اسرائیل و نه به نفع منطقه و جهان خواهد بود.

او گفت هرچند بسیاری از کشورها خواستار پایان دادن به این مناقشه شده‌اند ولی هیچ کشوری از حماس نخواسته است که از سپر انسانی استفاده نکند. او پرسید: «چرا از خود متجاوز درخواستی نمی‌شود و تنها از قربانی درخواست می‌شود؟»

او در پاسخ به این پرسش که آیا خط قرمزی در مورد پاسخ اسرائیل به حماس وجود دارد یا خیر گفت مناقشه باید وارد مرحله‌ای شود تا شدت کمتری داشته باشد و افزود انتظار دارند در عملیات هدفمند اسرائیل تغییری ایجاد شود و حماس و شبکه‌هایش هدف قرار بگیرند و صدماتی که متوجه غیرنظامیان می‌شود کمتر و کمتر شود.

آقای بلینکن از خانواده‌های تمامی افرادی که در کشورهای مختلف به گروگان گرفته شده‌اند خواست تا سرخورده نشوند و گفت: «هر گروگانی که به آمریکا بازمی‌گردد پیام امیدی برای دیگران است.»

وزیر امور خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود نیز از کنگره آمریکا خواست که بودجه اضافی درخواستی جو بایدن برای حمایت از اوکراین، اسرائیل، و امنیت مرزی آمریکا را تصویب کند. او گفت در صورتی که این بودجه تصویب نشود «تهران، مسکو، و پکن» خوشحال خواهند شد.

دولت جو بایدن از مهر سال جاری از کنگره حدود ۱۰۶ میلیارد دلار بودجه اضطراری درخواست کرده است.

*** این مطلب در دست تکمیل است 

برگرفته از صدای آمریکا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر