۱۴۰۲ دی ۱, جمعه

مشاور نتانیاهو: با حاکمیت دولت خودگردان فلسطین بر غزه موافقیم

مشاور نتانیاهو: با حاکمیت دولت خودگردان فلسطین بر غزه موافقیم


چشم انداز دو کشوری تا کجا روشن است ؟

هانگبی: این موافقت به اصلاحات بنیادی دولت خودگردان فلسطین، بستگی دارد

 

در حالی که آینده نوار غزه و حاکمیت بر آن پس از حملات کنونی اسرائیل به دنبال حمله ناگهانی حماس در 7 اکتبر همچنان در هاله‌ای از ابهام و اختلافات قرار دارد، زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، موضع جدیدی را مطرح کرد.

به‌رغم مخالفت پیشین نتانیاهو با حاکمیت دولت خودگردان فلسطین بر غزه، هانگبی اعلام کرد که کشورش ممکن است با تمایل جامعه بین‌المللی برای حاکمیت فلسطینی بر نوار، موافقت کند.

او در مقاله‌ای که پنج‌شنبه 30 آذر در سایت خبری «ایلاف» منتشر شد، گفت: «اسرائیل از تمایل جامعه جهانی و کشورهای منطقه برای ادغام غزه در دولت خودگردان فلسطین پس از پایان حاکمیت حماس، آگاه است».

هانگبی درعین حال تصریح کرد که این موضوع به اصلاحات بنیادی دولت خودگردان فلسطین، بستگی دارد.

به گفته او این اصلاحات در قالب «آموزش ارزش‌های اعتدال و مدارا، بدون تحریک به خشونت علیه اسرائیل به نسل جوان غزه، رام الله، جنین و اریحا»، متمرکز است.

هانگبی همچنین با بیان این که برای دولت خودگردان فلسطین در شکل کنونی‌اش، این کار دشواراست، افزود: «این امر مستلزم تلاش و کمک فراوان جامعه بین‌المللی و همچنین کشورهای منطقه است و اسرائیل برای تلاش در این راستا آمادگی دارد».

از سویی محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت خودگردان فلسطین، پیش از این اعلام کرده بود که این دولت، آماده حاکمیت بر غزه است، مشروط بر این که نیروهای اسرائیلی به طور کامل از غزه عقب‌نشینی کنند.

پیشتر بر اساس برخی گزارش‌های مطبوعاتی، آمریکا، دولت خودگردان فلسطین را برای اجرای اصلاحات اساسی در راستای تدارک حاکمیت بر غزه، زیر فشار گذاشته است.

بر گرفته از العربیه فارسی 

تغییرات از ماست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر