۱۴۰۲ آذر ۲۶, یکشنبه

وزیر امور خارجه فرانسه : حملات حوثی ها در دریای سرخ بی پاسخ نخواهند ماند

 

وزیر امور خارجه فرانسه : حملات حوثی ها در دریای سرخ بی پاسخ نخواهند ماند

استقبال اولیویه رافوویچ، یکی از مقامات ارتش اسرائیل، از کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه(سمت راست) . 17 دسامبر 2023 AP - Leo Correa


کاترین کولونا، وزیر امور خارجۀ فرانسه، در جریان سفر امروز خود به اسرائیل با اشاره به حملات حوثی‌ها در دریای سرخ گفت که نمی توان این حملات را بی پاسخ گذاشت. او گفت که کشورش همراه با متحدان خود در حال بررسی چندین گزینه دفاعی است تا از تکرار این حملات جلوگیری کند.

وزیر امور خارجه فرانسه، امروز در قالب چهارمین دیدار خود از اسرائیل طی
دو ماه گذشته، وارد تل‌آویو شد. وی سپس به کرانه باختری رود اردن و روز دوشنبه نیز به لبنان سفر خواهد کرد.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز، یکشنبه ١٧ دسامبر، وارد تل‌آویو شد و با الی کوهن، همتای اسرائیلی خود، ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای اسرائیلی خود، خواستار آتش بس فوری در غزه با هدف آزادی گروگان‌ها، ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه و همچنین حرکت به سمت "آغاز راه حل سیاسی" شد و تاکید کرد که پاریس عمیقا نگران وضعیت در سرزمین‌های فلسطینی است. وی تصریح کرد:

ما همچنان به فشار برای برقراری آتش بس موقت در سریع ترین زمان ممکن، ادامه می‌دهیم... آتش‌بسی که اجازه خواهد داد گروگان‌ها آزاد شده و کمک‌های بشردوستانه‌ای که مردم غزه به شدت به آن نیاز دارند، توزیع شود.

در همین حال، الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، ضمن اشاره به اینکه درگیریهای مرزی، همچنان تنش ها را با لبنان افزایش می‌دهد، تاکید کرد که در این میان، "فرانسه می‌تواند نقش مثبت و مهمی برای جلوگیری از جنگ در لبنان ایفا کند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر